Kreskówki/bajki, a rynek gier wideo?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TankerPL
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 78
Rejestracja: 2021-12-23, 05:32

Kreskówki/bajki, a rynek gier wideo?

Post autor: TankerPL » 2024-02-22, 23:45

Siemanko,
wykupiłem sobie telewizję internetową, aby czasem sobie puścić jakiś jakiś film żeby coś buczało w tle czy coś. Filmy filmami, ale nie ukrywam, że czasem lubię sobie włączyć jakiś kanał z serialami animowanymi typu Cartoon Network i... No bieda ogólnie na kanale. Poza Bakuganami nic co by przyciągnęło mą uwagę.

Za dzieciaka dzięki łasce moich stwórców zostałem obdarzony kablówką z prawdziwego zdarzenia. Kanały typu właśnie Cartoon Network, Fox Kids (później Jetix) czy Zig Zap absorbowały mój dziecięcy czas szczególnie zimą. Tak, też wychodziłem z domu itd, graliśmy w piłkę, bawiliśmy się w postacie z bajek czy właśnie graliśmy fizycznie w karcianki pokroju Duel Masters czy YuGiOh (były dostępne podróbki na bazarkach, ale mieliśmy też oryginalne).

Przeglądając półkę z grami i wishlistę gier, czy gry, które przeszedłem zwróciłem uwagę na pewną rzecz. "Ed, Edd i Eddy", "Duel Masters" (Mistrzowie Kaijudo kiedyś na Toonami), "Naruto", "Bakugan" (konkretnie Defenders of the Core na PSP) i parę innych, mógłbym wymieniać długo.

Kiedy w wieku wczesnigimnazjalnym zostałem właścicielem Game Boya Advance SP moja uwaga zwróciła się w zasadzie w kierunku gier z bajek. Szalały Pokemony, dla mnie zawsze nieśmiertelne Duel Masters, szukałem gier z Króla Szamanów, YuGiOh czy chociażby Naruto. Po prostu mą dziecięcą wyobraźnię rozbudzała myśl co gdybym to ja był <wstaw postać z kreskówki>.
A dzisiaj? Bieda. Na kanałach z kreskówkami bieda. Kreskówki pokroju sitcomów, mało ambitnych produkcji, które dałoby się przenieść na ekran konsoli do gier. Poza klasycznymi Battle Royale jak Smash Bros czy Mario Kart (w sensie postacie z dzisiejszych kreskówek w tego typu grach) nie przychodzi mi na myśl nic z czym młodociany gracz mógłby się utożsamiać.

Naturalnie żyjemy w czasach dużych tytułów, producenci przeganiają się kto zrobi lepszą grafikę, kto da więcej FPSów itd, wodotryski, fajerwerki zmierzające do miejsca, którego ludzkie oko i tak i nie zobaczy.

Innymi słowy poza nastawieniem konsol tylko na cyfrową dystrybucję dostrzegam tutaj kolejny gwóźdź do trumny branży gier. Możliwe, że troszkę chaotycznie to rozpisalem, ale wybaczcie, 11 godzina w pracy i trzeba było zabić czas. Myśli dużo, ciężko czasem przekuć jecw fajną treść.

Standardowo zapraszam do dyskusji.
Zeo Ranger Mode! Gold!

Kiriki-kun
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1048
Rejestracja: 2014-11-21, 01:48

Re: Kreskówki/bajki, a rynek gier wideo?

Post autor: Kiriki-kun » 2024-02-25, 15:01

Niestety obawiam się że przemawia przez Ciebie głównie nostalgia :)
Jeśli chodzi o jakościowe kreskówki, to jest tego trochę i co jakiś czas pojawiają się nowe. Gravity Falls, Star Butterfly vs Forces of Evil, Owl House, McGee and Ghost ( czy jakoś tak).
Przyznaje, rynek gier kreskówkowych jest chyba teraz mniejszy, aczkolwiek większość pewnie będzie na smartphonach których nie śledzę. Co jest dla nich lepszym miejscem, bo powiedzmy sobie szczerze, nigdy nie były to produkcje wysokich lotów ;)

Tak więc podsumowując zgadzam się z tobą, że kiedyś było lepiej, ale dlatego że my byliśmy młodsi ;)

Awatar użytkownika
TankerPL
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 78
Rejestracja: 2021-12-23, 05:32

Re: Kreskówki/bajki, a rynek gier wideo?

Post autor: TankerPL » 2024-02-27, 17:45

Możliwe, że masz rację, że nostalgia mocno przeze mnie przemawia xD Ale serio dzisiejsza ramówka takich kanałów to dosłownie 10 kreskówek i elo, w "moich czasach" 10 kreskówek to było mniej więcej trzy godziny programu hehe. Cóż widocznie i ja się zamieniam w pierda pomału, że "kulwa dawniej było lepiej".
Zeo Ranger Mode! Gold!

ODPOWIEDZ