Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

Atari Jaguar, NEC PC Engine, SNK Neo Geo i inne
ODPOWIEDZ
siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 336
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

Post autor: siudym » 2022-11-29, 13:33

Taki wielosystemowy projekt-ciekawostka - dla zainteresowanych.
Engine napisane na kilka róznych systemów, bardziej traktowany jako wyzwanie czy ewentualne przetarcie sobie "drogi" gdy bede kiedys chcial napisac jakas gre na wiele systemow..

Starałem się trzymać konwersji możliwie najbardziej 1:1 aby mechaniki były bardzo podobne.
Mam jeszcze niedokonczony port na Super Nintendo (SNES) ale nie mam weny go dokonczyc :? :wink:
Wszystko napisane w ASM.

Grafiki obiektow jak widac z roznych gier ala Jet Set Willy czy Knightmere.

Linki do ROM'ow sa w opisie filmow.

MSX1:
https://www.youtube.com/watch?v=sn19PLKZABs

Sega Master System:
https://www.youtube.com/watch?v=2GSX-PnMRl0

Sega Game Gear:
https://www.youtube.com/watch?v=56TQoolMWRk

Game Boy Classic:
https://www.youtube.com/watch?v=XBu2Ot5yiqc

PC-Engine / TurboGrafx 16:
https://www.youtube.com/watch?v=MsIL-WJJ8hc

Sega Mega Drive / Genesis:
https://www.youtube.com/watch?v=zwvWTNM1U9Q

NES / Famicom:
https://www.youtube.com/watch?v=rHQe_Ccju68

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8546
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

Post autor: Axi0maT » 2022-11-29, 20:34

Siudym - czlowiek orkiestra! Ilosc platform ktore opanowales robi wrazenie. Szacun!!!

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 336
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

Post autor: siudym » 2024-03-12, 12:38

Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=6Z9tMzGweAc

SNES ROM (1024 Bytes LoROM)
https://www.dropbox.com/scl/fi/o2gdicil ... t.smc?dl=1

Po przerwie wrocilem do mojego projektu wspolnego silnika na roznych platformach, a dokladnie wrocilem do kodu na SNES bo zostal przerwany na spory okres czasu. Udalo sie to wszystko ogarnac, 65816 upierdliwy ale zjadliwy.
Ostatnio zmieniony 2024-04-04, 10:47 przez siudym, łącznie zmieniany 1 raz.

Kiriki-kun
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1054
Rejestracja: 2014-11-21, 01:48

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

Post autor: Kiriki-kun » 2024-03-29, 12:19

Szacun, chociaż po 30 sekundach oczy zaczęły mnie boleć :) Ale mam wrażenie że jest to raczej demo niż pełnoprawna gra, więc nic dziwnego.
Jak działa ta wielosystemowość?
Pisząc grę wybierasz na jaką platformę ma być, czy po prostu tworzysz tytuł i jest on potem konwertowany na te wszystkie platformy?

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 336
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

Post autor: siudym » 2024-03-30, 23:21

To nie jest gra, tu chodzi o uzyskanie tego samego efektu silnika gry na wielu systemach. Konwertowane nic nie jest :) Trzeba siedziec, poznac architekturę danego systemu i przepisać wszystko z jednego na drugi. Jak jest podobny CPU to jest prościej, a jak calkiem inny to instrukcja po instrukcji kod przepisywany.

Przyda sie gdybym kiedys chcial napisac jakas gre i bede miec juz wiedze jak zrobic kilka portow.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8546
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

Post autor: Axi0maT » 2024-03-31, 07:43

Ahhh.. w takim razie mnie rowniez nazwa troche wprowadzila w blad. Myslalem ze masz jeden kod w ktorym masz zaszyte jakies reguly i w zaleznosci od przeslanego parametru ktorym jest nazwa konsoli to uzywa konkretnych czesci kodu dedykowanego dla generowania np grafiki dla danej platformy i wywala ci gotowy skompilowany plik romu. A tu sie okazuje ze to sa niezalezne kody ktore w zasadzie robia to samo tylko dedykowane sa dla danej platformy. Zmieniajac cos w jednym silniku musisz zmienic to samo w kazdym z pozostalych. To zmienia diametralnie postac rzeczy. Niemniej i tak szacun za to ze przepisales to na tyle maszyn!

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 336
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

Post autor: siudym » 2024-03-31, 12:50

No niestety w asemblerze tak łatwo nie jest. Nawet port na GameBoy mimo, że oparty na kodzie z platform Z80 to musiałem sporo pozamieniać bo ten "klon" Z80 ma niektóre instrukcje ograniczone.

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 336
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

Post autor: siudym » 2024-05-16, 11:18

Udalo sie ogarnac uklad dzwiekowy SPC700. W SNES wygodnie jest robic muzyke oraz sfx bo wszystko oparte na samplach 32khz 16-bit wiec mozna samemu mikrofonem zagrac dzwiek i uzyc sobie w swojej produkcji.

Ze wzgledu na to, ze zdecydowana wiekszosc opisow programowania snes byla oparta na asemblerze ca65 to na takowy zmienilem kod i zaprzestalem uzywac wla-65816.

Demko z muzyka i sfx:
https://www.youtube.com/watch?v=CoI9L-DJSkE

ODPOWIEDZ