Strona 3 z 4
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-01-29, 20:36
autor: Albercikk
Dzięki za info, ma ktoś info jak taki kabel wygląda, albo schemat a może można gdzieś kupić?
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-01-29, 23:04
autor: PapaHerbal
Na ten moment używam dwóch modeli Pc Engine Core GraFX oraz Duo i w obu przypadkach sprawdza się kabel DIN->Composite dostarczony ongiś z pierwszym z nich w zestawie przez Mastera.
Wygląda to tak, niestety nie dysponuje schematem.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-01-30, 10:17
autor: Albercikk
Dzięki za info, ten Din ile ma pinów bo do końca na foto nie widać?
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-01-30, 22:07
autor: PapaHerbal
To DIN 545 i ma 5 pinów.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-01-30, 22:11
autor: Albercikk
Dzięki
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-02-01, 15:34
autor: Axi0maT
Ja wyprowadzalem z tylnego slotu sygnal RGB. Uzylem starej tasmy IDE od dyskow twardych - rozklad pinow pasuje idealnie.
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-05-02, 22:09
autor: siudym
To mozna bezproblemowo wyciagnac RGB z tych pinow? Nie trzeba nic wiecej np. jakies kondensatorki/rezystory dawac pomiedzy?
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-05-09, 22:10
autor: Axi0maT
Zadnych kondensatorow/rezystorow nie dodawalem. Tam jest bezposrednie wyprowadzenie. Wlozylem tasme IDE od dysku twardego - uzywam zaledwie tylko kilka ponow ale dzieki temu ze jest ich wiecej to rowno pasuja i nic nie lata i nie wypada - wchodzi elegancko). Jako ze pinow jest wiecej w konsoli to reszte uzupelnilem kolejnymi pinami i skleilem to poxipolem. Trzyma elegancko. Obraz jak zyleta. Korzystalem z tego schematu:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-05-14, 11:46
autor: frabi
O widzę, że są tu fani PC Engine, bardzo ta konsola mnie pozytywnie zaskoczyła.
Na razie mam najtańszą podróbkę everdriva i działa fajnie, ale bardzo bym chciał pograć w gry z CD na oryginalnej konsoli. Chyba jedyna konsola z tej generacji gdzie CD był dobrze wykorzystany a nie głównie gry FMV. Pobawiłem się na emu i są na prawdę zachwycające tytuły (szczególnie shootery), no ale emu to nie to samo.
Ma ktoś doświadczenie z ala everdrivami emulującymi też napęd CD ?
Z tego co widzę tutaj, są dwie opcje, dość drogie, dlatego chętnie bym usłyszał opinię kogoś kto już używa przed zakupem
https://stoneagegamer.com/flash/turbografx-16/
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-05-14, 18:17
autor: Axi0maT
Ooo, frabi, sporo Ciebie tu u nas nie bylo. Ja w ogole odnosze wrazenie ze PC Engine w ogole to taka mocno nieodkryta konsolka u na w Europie. Wielu nawet nie wie o jej istnieniu. O tych everdriveach nawet nie wiedzialem. Ja jade tylko na oryginalach sprowadzanych z Japonii, chociaz ostatnio znajomumy na allegro kupowal i mowil ze zaczyna sie i u nas cos pojawiac.
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-05-15, 18:34
autor: siudym
Sam mam klona everdrive PCE zakupiony z ALI za 113 zł z wysyłką w cenie - szedł dokładnie 7 dni do paczkomatu.
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-05-16, 19:44
autor: frabi
Axi0maT pisze: ↑2023-05-14, 18:17
Ooo, frabi, sporo Ciebie tu u nas nie bylo. Ja w ogole odnosze wrazenie ze PC Engine w ogole to taka mocno nieodkryta konsolka u na w Europie. Wielu nawet nie wie o jej istnieniu. O tych everdriveach nawet nie wiedzialem. Ja jade tylko na oryginalach sprowadzanych z Japonii, chociaz ostatnio znajomumy na allegro kupowal i mowil ze zaczyna sie i u nas cos pojawiac.
oj tak, parę latek minęło. Teraz mam trochę więcej czasu niż kiedyś, więc odkrywam ponownie różne miejsca
Jednak ortodoksja co do oryginałów mi już przeszła, ważne żeby sprzęt był prawdziwy. Oryginały oczywiście miłe, ale fortuny już szkoda wydawać. No chyba że to współczesna produkcja i kasa idzie do twórcy.
Z resztą jedna z pierwszych gier jakie kupiłem na alle to japońskie Yokai Dochuki - niby prosta gra a szybko doszedłem do punktu gdzie nie wiedziałem co robić. Też mam najtańszego niby everdriva chyba z Ali za podobne pieniądze i działa pięknie. I jest tłumaczenie tej gierki
.
Fakt, z tą konsolką, w mojej głowie to było takie cuś pomiędzy generacjami, nie całkiem 16bitowe, taki trochę lepszy NES. A okazuje się że gra w tej samej lidze co SNES i SMD. I mimo że to pierwszy sprzęt z CD to chyba ma najciekawszą bibliotekę gier 2D na CD.
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-05-18, 18:52
autor: siudym
Wbrew pozorom to 8-Bitowość tego CPU w niczym specjalnym go nie ogranicza aby gry były podobne do tych z SMD/SNES - jest on bardzo dobrze taktowany (7.16 MHz) co powoduje, że mimo 8-Bitowych rejestrów/ALU jest on bardzo szybki. W konsoli brakuje większej ilości "planów" tła bo jest tylko jeden czyli stawia go pod tym względem obok takiego NES czy SMS, natomiast SMD ma już dwa plany a SNES może mieć do czterech. Za to kolorkami wygrywa ze swoimi (w pełni) 16-Bitowymi konkurentami bo potrafi wyświetlić na ekranie 448 kolorów (224 dla BGR i 224 dla Sprites (32x 16 kolorowe Palety) a taki SMD to już tylko wspólna paleta 60 kolorów na raz (nie liczę myków z użyciem trybów Highlight/Shadow pozwalające na zmianę danych kolorów na ich połowę jaśniejszą lub ciemniejszą wersję) natomiast SNES to spólne 224 kolorki (lub jedna, duża paleta 256 w Mode7 i chyba także w mode3/4). SNES ma jeszcze sprzętową opcję transparencji więc nachodzące na siebie plany generują dodatkowe odcienie mieszanych kolorów.
Tak więc 8-Bitowy CPU w tej konsolce ale za to baardzo szybki robi robotę i jedynie ograniczenie fizycznej przestrzeni adresowej nieco wadzi bo dalej mamy 16-Bitowa mapę (64KB) + rozszerzenie logiczne do 21-Bitów (2MB) natomiast SMD i SNES to jednak fizycznie adresowanie 24-Bitowe bez bawienia się w Bankowanie pamięci. Sama 8-Bitowość CPU w PCE jak już wyżej napisałem nie jest niczym strasznym, jedynie wymaga nieco więcej kombinowania gdy używamy jakiś obliczeń na 16 Bitach. Taka MC68K w SMD jest praktycznie prockiem 32-Bitowym bo potrafi wykonywać obliczenia na tylu właśnie Bitach i czy robił coś specjalnie lepszego w grach względem SNES - raczej nie.
EDIT:
W temacie gdzie bliżej PCE - NES/SMS czy SMD/SNES to pod jednym względem zdecydowanie blisko tej pierwszej parze - pamięć WRAM.
Niestety tu jest tyle samo co w takiej SMS czyli 8KB i w porównaniu do 64KB SMD czy 128KB SNES to jest ogromna różnica.
Najgorsze jest to, że tej pamięci nie da się zwiększyć w cartridgu... Mapa pamięci i architektura chyba nie została pod tym względem zaprojektowana - a przynajmniej programując na PCE nie doczytałem/nie zauważyłem takiej możliwości. Gry mające opcję SAVE jak Neutopia to nie mają jej w carcie ale robią to w konsoli (2 KB SRAM dla wszystkich gier...). To już NES może bezproblemowo używać dodatkowego 8KB WRAM w carcie co daje mu łącznie 10KB z tymi 2KB w konsoli... A takie MMC1 pozwala na 32KB a MMC5 aż do 128KB dodatkowego WRAM... PCE bida bo udupione na stałe z 8KB.
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-06-26, 13:57
autor: frabi
Niezła analiza techniczna, szacun. Subiektywnie to jak dla mnie zdecydowanie system z ligi 16bitowej. Może nie dorównuje najbardziej zaawansowanym grom używającym zaawansowane sztuczki np SNESa jak MODE 7 ale nie odstaje od przeciętnych graficznie gier. No i mocno grywalna biblioteka.
A jak tam z emulatorami CD do PC engine, nikt nie miał z nimi doświadczeń ?
Re: PC Engine - luźne rozmowy
: 2023-06-28, 21:57
autor: Axi0maT
No ja tam wylacznie oryginaly wiec tematem emulacji kompletnie sie nie interesowalem. W kwestii CD rozwazalem zakup napedu ale chwilo odpuscilem bo za malo gier w kregu moich zainteresowan.