Strona 1 z 1

Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

: 2022-11-29, 13:33
autor: siudym
Taki wielosystemowy projekt-ciekawostka - dla zainteresowanych.
Engine napisane na kilka róznych systemów, bardziej traktowany jako wyzwanie czy ewentualne przetarcie sobie "drogi" gdy bede kiedys chcial napisac jakas gre na wiele systemow..

Starałem się trzymać konwersji możliwie najbardziej 1:1 aby mechaniki były bardzo podobne.
Mam jeszcze niedokonczony port na Super Nintendo (SNES) ale nie mam weny go dokonczyc :? :wink:
Wszystko napisane w ASM.

Grafiki obiektow jak widac z roznych gier ala Jet Set Willy czy Knightmere.

Linki do ROM'ow sa w opisie filmow.

MSX1:
https://www.youtube.com/watch?v=sn19PLKZABs

Sega Master System:
https://www.youtube.com/watch?v=2GSX-PnMRl0

Sega Game Gear:
https://www.youtube.com/watch?v=56TQoolMWRk

Game Boy Classic:
https://www.youtube.com/watch?v=XBu2Ot5yiqc

PC-Engine / TurboGrafx 16:
https://www.youtube.com/watch?v=MsIL-WJJ8hc

Sega Mega Drive / Genesis:
https://www.youtube.com/watch?v=zwvWTNM1U9Q

NES / Famicom:
https://www.youtube.com/watch?v=rHQe_Ccju68

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

: 2022-11-29, 20:34
autor: Axi0maT
Siudym - czlowiek orkiestra! Ilosc platform ktore opanowales robi wrazenie. Szacun!!!

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

: 2024-03-12, 12:38
autor: siudym
Obrazek

https://www.youtube.com/watch?v=6Z9tMzGweAc

SNES ROM (1024 Bytes LoROM)
https://www.dropbox.com/scl/fi/o2gdicil ... t.smc?dl=1

Po przerwie wrocilem do mojego projektu wspolnego silnika na roznych platformach, a dokladnie wrocilem do kodu na SNES bo zostal przerwany na spory okres czasu. Udalo sie to wszystko ogarnac, 65816 upierdliwy ale zjadliwy.

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

: 2024-03-29, 12:19
autor: Kiriki-kun
Szacun, chociaż po 30 sekundach oczy zaczęły mnie boleć :) Ale mam wrażenie że jest to raczej demo niż pełnoprawna gra, więc nic dziwnego.
Jak działa ta wielosystemowość?
Pisząc grę wybierasz na jaką platformę ma być, czy po prostu tworzysz tytuł i jest on potem konwertowany na te wszystkie platformy?

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

: 2024-03-30, 23:21
autor: siudym
To nie jest gra, tu chodzi o uzyskanie tego samego efektu silnika gry na wielu systemach. Konwertowane nic nie jest :) Trzeba siedziec, poznac architekturę danego systemu i przepisać wszystko z jednego na drugi. Jak jest podobny CPU to jest prościej, a jak calkiem inny to instrukcja po instrukcji kod przepisywany.

Przyda sie gdybym kiedys chcial napisac jakas gre i bede miec juz wiedze jak zrobic kilka portow.

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

: 2024-03-31, 07:43
autor: Axi0maT
Ahhh.. w takim razie mnie rowniez nazwa troche wprowadzila w blad. Myslalem ze masz jeden kod w ktorym masz zaszyte jakies reguly i w zaleznosci od przeslanego parametru ktorym jest nazwa konsoli to uzywa konkretnych czesci kodu dedykowanego dla generowania np grafiki dla danej platformy i wywala ci gotowy skompilowany plik romu. A tu sie okazuje ze to sa niezalezne kody ktore w zasadzie robia to samo tylko dedykowane sa dla danej platformy. Zmieniajac cos w jednym silniku musisz zmienic to samo w kazdym z pozostalych. To zmienia diametralnie postac rzeczy. Niemniej i tak szacun za to ze przepisales to na tyle maszyn!

Re: Taki sobie Multi-Platformowy Platformer

: 2024-03-31, 12:50
autor: siudym
No niestety w asemblerze tak łatwo nie jest. Nawet port na GameBoy mimo, że oparty na kodzie z platform Z80 to musiałem sporo pozamieniać bo ten "klon" Z80 ma niektóre instrukcje ograniczone.