MegaDrive++ z IGR

Master System, Mega Drive, Saturn, Dreamcast
ODPOWIEDZ
fixxxer1
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1242
Rejestracja: 2011-01-03, 14:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

MegaDrive++ z IGR

Post autor: fixxxer1 » 2016-06-15, 09:25

Przeglądając forum assemblergames trafiłem na temat o nowym sposobie na przeróbkę Mega Drive, pozwalającym na odpalanie gier z innych regionów i In-game-reset wywoływany z pada.
Link do tematu:
http://assemblergames.com/l/threads/meg ... 273/page-3
Może ktoś już widział ten temat i przerobił konsolę?
Mam tylko jedną sztukę i nie chciałbym na niej eksperymentować, ale jak prędko drugiej nie znajdę to spróbuję.
Mod nie wygląda na skomplikowany, zwłaszcza przy użyciu Arduino Nano.
Co myślicie?

Awatar użytkownika
ufix
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2012-08-12, 21:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: MegaDrive++ z IGR

Post autor: ufix » 2016-06-15, 10:29

Całkiem ciekawa przeróbka, szczególnie, że nie wymaga modyfikacji obudowy, ale jako, że mam już mod 50/60hz u siebie (LINK), to raczej się nie zdecyduję ;) Poziom skomplikowania niby niewielki, ale standardowa przeróbka jest jeszcze prostsza i wymaga tylko 3 kabelków i jednego przełącznika, który można wkomponować w otwór z tyłu obudowy SMD:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Mieści się tam akurat taki przełącznik trójpozycyjny:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć]

Standardowa przeróbka pozwala na wybór jednego z trzech regionów: 50HZ/60HZ-US/60HZ-JAP, więc chyba tak samo jak ta, którą wrzucileś ;)

fixxxer1
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1242
Rejestracja: 2011-01-03, 14:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: MegaDrive++ z IGR

Post autor: fixxxer1 » 2016-06-15, 10:40

Ja mam Mega Drive 2 - też podejdzie ta przeróbka?
Wykorzystanie Arduino pozwala nam na zmianę regionów bezpośrednio z pada. Estetyczniej to wygląda, nie trzeba niszczyć obudowy, ale więcej roboty.

Awatar użytkownika
ufix
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2012-08-12, 21:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: MegaDrive++ z IGR

Post autor: ufix » 2016-06-15, 10:52

Mega Drive 2 ma elementy SMD (nomen omen ;) ) zamiast przewlekanych na płycie głównej, więc przeróbka może być nieco trudniejsza przez mniejsze wymiary ścieżek i elementów, ale sama zasada działania przeróbki jest z tego co wiem taka sama jak w modelu 1. Wiem, że dla modelu 2 istnieje mod bez przełączników, ale jest chyba bardziej skomplikowany niż ten z arduino: LINK

fixxxer1
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1242
Rejestracja: 2011-01-03, 14:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: MegaDrive++ z IGR

Post autor: fixxxer1 » 2016-06-15, 10:57

Do tego moda na SMD2 potrzeba jeszcze zaprogramowanego PICa o którego chyba trudniej niż o Arduino Nano.
Chyba łatwiej będzie kupić pierwszą wersję SMD niż rzeźbić w 2, zwłaszcza że chciałbym ją mieć w oryginale, bez przeróbek. I tak jakąś muszę kupić i tak, więc niech to będzie wersja pierwsza :)

Awatar użytkownika
ufix
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 267
Rejestracja: 2012-08-12, 21:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: MegaDrive++ z IGR

Post autor: ufix » 2016-06-15, 11:01

No i nie zapomnij o kablu RGB, bez niego obraz będzie czarno biały w 60hz ;)

fixxxer1
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1242
Rejestracja: 2011-01-03, 14:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: MegaDrive++ z IGR

Post autor: fixxxer1 » 2016-06-15, 11:51

RGB mam z SMD2, więc jeśli będzie pasował do SMD1 to będą i kolory ;)

Awatar użytkownika
kolo
Redaktor
Redaktor
Posty: 2740
Rejestracja: 2011-01-22, 10:47
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: MegaDrive++ z IGR

Post autor: kolo » 2016-06-15, 13:08

Nie będzie pasował, MD1 ma takie samo złącze AV jak SMS1, MD2 ma swoje własne które chyba nie występuje w jakiejkolwiek innej konsoli.
Sega, Sega über alles
Obrazek

Kaspar84
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 619
Rejestracja: 2013-10-28, 11:52

Re: MegaDrive++ z IGR

Post autor: Kaspar84 » 2016-06-15, 13:49

Chyba dużo zachodu i kasy jak na rzecz którą można zrobić za 3 zeta.
Co do in game reset to jest to wygodne tylko gdy gra się na flashcardzie a tutaj przecież nikt nie gra na romach, prawda?

Chyba, że przegapiłem jakąś cudowną nową funkcję??
Obrazek

Kiriki-kun
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1042
Rejestracja: 2014-11-21, 01:48

Re: MegaDrive++ z IGR

Post autor: Kiriki-kun » 2016-06-15, 14:12

Arduino Uno można z Chin za bodajże dolara ściągnąć, więc też to nie jest jakiś koszmar :)
Wszystko zależy od tego jak bardzo nie lubi się niszczenia obudowy.

ODPOWIEDZ