Strona 1 z 1

MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 09:25
autor: fixxxer1
Przeglądając forum assemblergames trafiłem na temat o nowym sposobie na przeróbkę Mega Drive, pozwalającym na odpalanie gier z innych regionów i In-game-reset wywoływany z pada.
Link do tematu:
http://assemblergames.com/l/threads/meg ... 273/page-3
Może ktoś już widział ten temat i przerobił konsolę?
Mam tylko jedną sztukę i nie chciałbym na niej eksperymentować, ale jak prędko drugiej nie znajdę to spróbuję.
Mod nie wygląda na skomplikowany, zwłaszcza przy użyciu Arduino Nano.
Co myślicie?

Re: MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 10:29
autor: ufix
Całkiem ciekawa przeróbka, szczególnie, że nie wymaga modyfikacji obudowy, ale jako, że mam już mod 50/60hz u siebie (LINK), to raczej się nie zdecyduję ;) Poziom skomplikowania niby niewielki, ale standardowa przeróbka jest jeszcze prostsza i wymaga tylko 3 kabelków i jednego przełącznika, który można wkomponować w otwór z tyłu obudowy SMD:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Mieści się tam akurat taki przełącznik trójpozycyjny:

obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć]

Standardowa przeróbka pozwala na wybór jednego z trzech regionów: 50HZ/60HZ-US/60HZ-JAP, więc chyba tak samo jak ta, którą wrzucileś ;)

Re: MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 10:40
autor: fixxxer1
Ja mam Mega Drive 2 - też podejdzie ta przeróbka?
Wykorzystanie Arduino pozwala nam na zmianę regionów bezpośrednio z pada. Estetyczniej to wygląda, nie trzeba niszczyć obudowy, ale więcej roboty.

Re: MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 10:52
autor: ufix
Mega Drive 2 ma elementy SMD (nomen omen ;) ) zamiast przewlekanych na płycie głównej, więc przeróbka może być nieco trudniejsza przez mniejsze wymiary ścieżek i elementów, ale sama zasada działania przeróbki jest z tego co wiem taka sama jak w modelu 1. Wiem, że dla modelu 2 istnieje mod bez przełączników, ale jest chyba bardziej skomplikowany niż ten z arduino: LINK

Re: MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 10:57
autor: fixxxer1
Do tego moda na SMD2 potrzeba jeszcze zaprogramowanego PICa o którego chyba trudniej niż o Arduino Nano.
Chyba łatwiej będzie kupić pierwszą wersję SMD niż rzeźbić w 2, zwłaszcza że chciałbym ją mieć w oryginale, bez przeróbek. I tak jakąś muszę kupić i tak, więc niech to będzie wersja pierwsza :)

Re: MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 11:01
autor: ufix
No i nie zapomnij o kablu RGB, bez niego obraz będzie czarno biały w 60hz ;)

Re: MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 11:51
autor: fixxxer1
RGB mam z SMD2, więc jeśli będzie pasował do SMD1 to będą i kolory ;)

Re: MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 13:08
autor: kolo
Nie będzie pasował, MD1 ma takie samo złącze AV jak SMS1, MD2 ma swoje własne które chyba nie występuje w jakiejkolwiek innej konsoli.

Re: MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 13:49
autor: Kaspar84
Chyba dużo zachodu i kasy jak na rzecz którą można zrobić za 3 zeta.
Co do in game reset to jest to wygodne tylko gdy gra się na flashcardzie a tutaj przecież nikt nie gra na romach, prawda?

Chyba, że przegapiłem jakąś cudowną nową funkcję??

Re: MegaDrive++ z IGR

: 2016-06-15, 14:12
autor: Kiriki-kun
Arduino Uno można z Chin za bodajże dolara ściągnąć, więc też to nie jest jakiś koszmar :)
Wszystko zależy od tego jak bardzo nie lubi się niszczenia obudowy.