Japońska (chyba) SMD

ODPOWIEDZ
frabi
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 561
Rejestracja: 2012-03-10, 11:08
Lokalizacja: Wrocław

Japońska (chyba) SMD

Post autor: frabi » 2012-10-08, 17:58

Nabyłem taki zestawik
http://allegro.pl/antyczna-konsola-sega ... 39189.html
Kupiłem dla Arcade sticka, a konsolę chciałem sprzedać, ale wygląda na to, że trafił mi się ciekawszy egzemplarz, który ze mną zostanie.

Jak widać na zdjęciu wygląd konsoli jest nieco inny niż zwykle (np. większy napis 16-bit), z tyłu jest dorobiony też przełącznik, nie ma wyjścia RF a jest port EXT.
Z tego co znalazłem na wikipedii to wersja japońska - model na naklejce HAA-2510.
Przełącznik powoduje, że gra rozciąga się na cały ekran (ale wygląda jak dla mnie trochę gorzej, widać jakby mini czarne linie, między liniami obrazu) i przyspiesza grę - zarówno na moich cartach, jak i tych dołączonych.
Dołączone karty dziwne - na pudełku mega drive, a na cartcie genesis. Ale kształt mają zwykły - pasują do europejskiego SMD i na nim też działają więc pewnie są jednak amerykańskie (bo chyba japońskie miały kształt pasujący tylko do wersji japońskiej)
Z moich ok 10 gier, na nowej SMD nie poszedł tylko Aladdin - komunikat, że gra przeznaczona jest do tylko do PAL i french SECAM. Reszta działa ok.

No i pytania:
- czy to na pewno wersja japońska konsoli i bez problemu powinny chodzić importy z Japonii ? Może kiedyś MUSHA w końcu dorwę.
- jak ustawić przełącznik dla gier europejskich, żeby uzyskać oryginalną szybkość - na obraz z pasami czy bez ? Bo czytałem, że przy konwersji gra jest odpowiednio spowalniana, więc chyba jak przełączę ją na pełny ekran będzie działać szybciej niż powinna, a tylko w gry NTSC można grać na pełnym ekranie w normalnej szybkości ?
- czy amerykańskie carty powinny na tej konsoli działać bez problemów, czy tu też zdarzają się blokady ?
C64C&G, A500, A2600, A7800, Videopac, Saba Channel F, SMS, SMD, NES, SNES, N64, PSX, Vectrex, PS3, 3DO, GB Classic, Color, Pocket, Advance & SP, NDS Lite, Sega GG, 3DO
wish list: Entex Adventure Vision, Magnavox Oddysey, A2600 Heavy Sixer, Metal Slug Arcade

Damjen
Wsparcie sprzętowe
Wsparcie sprzętowe
Posty: 1481
Rejestracja: 2005-12-21, 02:50
Lokalizacja: Miasto Smoka
Kontakt:

Re: Japońska (chyba) SMD

Post autor: Damjen » 2012-10-08, 19:32

1. Wg mnie masz oryginalną japońską Megadrive, porównaj ją z tą tutaj, która sprzedawana jest na eBay: http://i.ebayimg.com/t/Japanese-Sega-Me ... =/$T2eC16N,!)cE9s4PsSciBQbimD(f2g~~60_58.JPG
2. Gry europejskie wymagają "pasów", jeśli je rozciągniesz to niektóre mogą działać a niektóre zdaje się, że stracą obraz i w jego miejsce pojawią się skaczące paski. Nie do końca jestem też pewien jak jest z audio, podobno dźwięk może w niektórych grach nie nadążać za przyspieszoną anmacją :undecided:
3. Na pewno nie wszystkie gry z USA pójdą na tej MD (nawet jeśli ominiesz fizyczną przeszkodę w postaci kształtu kartridża). Mogę z doświadczenia powiedzieć ja jest w sytuacji odwrotnej - odpalanie gier jap MD na Genesis: niektóre wystarczy wpiąć do Game Genie i będą działać a inne wymagają wpisania specjalnego kodu. Sega strasznie namieszała :undecided: Np. Flink, który jest oznaczony tylko regionem EU działa mi bez problemu na Genesis, Twinkle Tale oznaczony tylko regionem JAP również działa bez problemu (wymaga tylko ominięcia fizycznej blokady), inne gry oznaczone w pewnych miejscach w internecie jako [W] pójdą na wszystkich konsolach jeśli tylko kształt kartridża będzie ok. Generanie wyczytałem na jakimś forum taką zasadę: im wcześniejszy rok wydania gry tym większa szansa, że pójdzie ona na wszystkich konsolach niezależnie od pierwotnego jej oznaczenia. Z tym, że jest tu cała masa wyjątków - i to w obydwie strony :undecided:
GBC, TV POKER, BSS-01, C64, CDTV, A800XE, A2600 Jr, FC, SMS 2, GEN 2+32X, SNESx2+SGB, SATURN, PSX, N64x2, DC, NGC+AGP, PS2, XBOX, WII :roll:

"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"

frabi
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 561
Rejestracja: 2012-03-10, 11:08
Lokalizacja: Wrocław

Re: Japońska (chyba) SMD

Post autor: frabi » 2012-10-08, 20:37

Wygląda identycznie, jedynie włącznik jest raczej szary niż niebieski.
Wg http://en.wikipedia.org/wiki/Variations ... Drive#Asia jedyne z czym można by ją pomylić to azjatycka wersja PAL
http://en.wikipedia.org/wiki/Variations ... Drive#Asia
kolor przycisku zgadza się ze zdjęciem a z tego co piszą dodatkowy napis (AV terminal ) też może się pojawiać. No ale byłoby wtedy chyba inne oznaczenie modelu.

Wszystkie gry, które sprawdzałem po przełączeniu na pełny ekran chodzą ok i widoczne jest zdecydowane przyspieszenie. Z pasami chodzą identycznie jak na PALowej SMD.
C64C&G, A500, A2600, A7800, Videopac, Saba Channel F, SMS, SMD, NES, SNES, N64, PSX, Vectrex, PS3, 3DO, GB Classic, Color, Pocket, Advance & SP, NDS Lite, Sega GG, 3DO
wish list: Entex Adventure Vision, Magnavox Oddysey, A2600 Heavy Sixer, Metal Slug Arcade

Gwoździu
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 53
Rejestracja: 2011-03-10, 10:50
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Japońska (chyba) SMD

Post autor: Gwoździu » 2013-01-23, 08:51

to jest smd asia ;)
wersja przeznaczona na rynek azjatycki.
Przełącznik do gier europejskich - wyłączyć tylko 60Hz - tzn. przełączyć do 50Hz
-gry które mają blokadę regionalną poprostu się nie uruchomią, ale po uruchomieniu w rodzimym regionie można przełączyć na szybkość 60Hz bądź tez odwrotnie
- amerykańskie, japońskie i europejskie uruchomisz na tej konsoli - wszystkie ponieważ masz przełącznik 50/60Hz - proste ;)


Ostatnio przesunięty w górę 2013-01-23, 08:51 przez: Gwoździu.
Atari 65XE SIO2SD + 2x A500 + A500Plus + A500Plus HxC + AmigaCD32 + 2x Pegasus IQ-502 + NES + 2x GameBoy + GBC + GBA SP + SNES + 2x SGG + SMS + SMS II + 4x SMD + 2x SMD II + Sega Mega-CD II + Sega Multi-Mega + JVC X'EYE +
Sega Saturn + Atari JAGUAR + 2x PSX + 2x PS2 Slim + PSP Slim

ODPOWIEDZ