Strona 2 z 3

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 17:42
autor: Bloo
Bardzo fajny tutorial :D Tylko kuna ja mam kabel antenowy do niego, hyhy. Tak w ogóle pewnie jestem w mniejszości, ale ja wolę jakość obrazu poprzez kabel antenowy. Nie wiem czemu.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 18:28
autor: badPixel
Bloo pisze:ja wolę jakość obrazu poprzez kabel antenowy. Nie wiem czemu.
bo gorsza jakość obrazu jest bardziej... retro ? :)

@ufix - fajny tutek, dzięki !

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 19:19
autor: Bloo
Może. Ale obraz jest jakiś taki przyjemniejszy. Ale to tylko tyczy się MD.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 19:22
autor: ufix
Ja nie mogę znieść dźwięku przez RF, na moim MD był tragiczny.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 19:25
autor: Bloo
Dla mnie to kolejny urok RF. Też właśnie idealnie pasuje do sound chipu w MD. Pięknie się to komponuje, szczególnie słychać to w Ecco the Dolphin.

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-04-21, 20:10
autor: Natavian
Przeróbka MD jest o tyle ciekawa, że region sprawdzany jest tylko na początku gry (logo Sega). Gdy już właściwa gra się rozpoczyna można przełączyć z powrotem przełącznik na PAL i cieszyć się pełnią kolorów. Niestety, gry wtedy działają wolniej - coś za coś :P

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-10-25, 14:14
autor: Hayabusa
Co prawda mam konsolę w wersji PAL i NTSC, ale gdy mi się nie chce zmieniać sprzętu to używam przejściówek omijających blokadę regionalną - MagicKey i Action Replay Pro 2.
O ile dobrze pamiętam to jakaś chińska wersja SMD (nieoficjalna) nie miała blokady regionalnej, ale nie pamiętam która to była konsola.
Wracając do samej gry, Contra Hard Corps to jedna z moich ulubionych gier na Segę, warta swojej ceny, a jeśli ktoś nie ma hajsu to kiedyś na Allegro kilka razy pojawiał się bootlegowy cart tej gry (ok 30zł), może kiedyś znów się trafi ;)

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2015-10-26, 10:51
autor: fixxxer1
Hayabusa pisze:Co prawda mam konsolę w wersji PAL i NTSC, ale gdy mi się nie chce zmieniać sprzętu to używam przejściówek omijających blokadę regionalną - MagicKey i Action Replay Pro 2.
O ile dobrze pamiętam to jakaś chińska wersja SMD (nieoficjalna) nie miała blokady regionalnej, ale nie pamiętam która to była konsola.
Wracając do samej gry, Contra Hard Corps to jedna z moich ulubionych gier na Segę, warta swojej ceny, a jeśli ktoś nie ma hajsu to kiedyś na Allegro kilka razy pojawiał się bootlegowy cart tej gry (ok 30zł), może kiedyś znów się trafi ;)
Na Aliexpress jest tego w pytę:
http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... hard+corps
;)

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2016-05-18, 10:34
autor: fixxxer1
W końcu zdecydowałem się na zakup Hard Corps z Ebaya i wyszło na to, że gra nie kosztuje już 150zł tylko przynajmniej 350 :cry:
Ten bootleg z aliexpress będzie działał na konsoli PAL czy też trzeba przerabiać? :evil: :D

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2016-05-18, 11:46
autor: Ukukuki
Ja bym w bootlega się nie bawił. Z tego co widziałem do SMD na ali są tanie kartridże na karty SD:-P

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2016-05-18, 12:12
autor: cissic
ufix pisze:Ja nie mogę znieść dźwięku przez RF, na moim MD był tragiczny.
Też mam ten problem. SNESowe dźwięki przy tym to poezja dla moich uszu :)

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2016-05-28, 19:03
autor: ufix
Korzystając z długiego weekendu porządnie przysiadłem do Contry. Przed zakupem trochę zniechęcały mnie opinie znalezione w internecie, według których jest to gra praktycznie niemożliwa do przejścia bez użycia kodów. Nie uważam siebie za jakiegoś mega hardkorowego gracza, kilka (według opinii internetowych ekspertów) łatwych gier na SMD sprawiło mi sporo problemów, więc nie chciałem kupić gry, która będzie się kurzyła na półce z powodu poziomu trudności. Na szczęście na razie wygląda na to, że opinie o C:HC są nieco przesadzone ;) Po kilku godzinach jestem w stanie przejść mniej więcej 3/4 gry bez utraty życia i za każdą kolejną próbą dochodzę kawałeczek dalej. Gameplay polega w dużym stopniu na uczeniu się patternów przeciwników i wybierania odpowiedniej do danej sytuacji broni. Nie widziałem jeszcze ostatniego poziomu, więc nie mogę wykluczyć, że tam dzieją się jakieś kosmicznie i niesprawiedliwie trudne rzeczy, ale jak na razie nic takiego nie ma miejsca :P

Graficznie i muzycznie jest oczywiście świetnie, sporadycznie zdarzają się niewielkie spowolnienia, ale jak na ilość akcji na ekranie i tak jest super.

Minusy:
- Niektóre walki z bossami po rozpracowaniu ich zachowania ograniczają się do stania w odpowiednim miejscu i strzelania
- Nie da się pominąć niektórych przerywników, co przy setnej próbie przejścia danego poziomu jest lekko denerwujące

Generalnie w przypadku C:HC dość wysoka cena idzie w parze z bardzo wysoką jakością. Zdecydowanie nie jest to tylko ciekawostka i eksponat do postawienia na półce, ale świetna gra, która nawet po 20 latach jest niesamowicie grywalna. Jeśli ktoś z was jeszcze się waha, to zdecydowanie polecam polować na okazję i kupować bez zastanowienia :P

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2016-05-28, 20:26
autor: cissic
ufix pisze: Minusy:
- Niektóre walki z bossami po rozpracowaniu ich zachowania ograniczają się do stania w odpowiednim miejscu i strzelania
- Nie da się pominąć niektórych przerywników, co przy setnej próbie przejścia danego poziomu jest lekko denerwujące
To dotyczy 99% gier na konsole z tamtych czasów ;)

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2016-05-29, 08:07
autor: Ukukuki
Zdecydowanie w starszych tytułach nie ma za dużo elementów losowych i bardzo łatwo się ich uczy na pamięć. Dlatego wystarczy z jakimś tytułem posiedzieć dłużej no i metoda ,że z każdym podejściem dochodzimy coraz dalej. W Hard Corps można zagrać tylko na SMD czy wyszła na jakiejś składance?

Re: Contra Hard Corps (albo Probotector)

: 2016-05-29, 08:52
autor: ufix
Ja nie mam nic przeciwko brakowi elementów losowych i uczeniu się na pamięć rozgrywki, ale jeśli bossa można pokonać tak jak tego w C:HC: LINK to chyba coś jest jednak nie tak z designem :P No ale na szczęście tylko 2 walki tak wyglądają, z resztą przeciwników trzeba się troszkę bardziej napocić.

@Ukukuki: Z tego co wiem to tylko na SMD niestety.