A gdyby tak Saturn mógł odnieść sukces?
: 2014-05-27, 10:26
Sega Saturn. Im dłużej mam tę konsolę tym bardziej mi się podoba i tym bardziej smuci mnie niesprawiedliwość losu jaka ją spotkała... no, może to raczej głupota Segi, ale o tym za chwile.
Co jest celem tego tematu? Otóż pobawmy się w podróżników w czasie, wyrzuciło nas właśnie w 1992. Właśnie trwają prace nad Segą 32X oraz Saturnem. Wiemy mniej więcej jak się wszystko potoczy i mamy szansę coś zmienić. Zatem ruszcie waszą retro wyobraźnię, i napiszcie co takiego zmienilibyście w poczciwym Satku, aby mógł godnie rywalizować z PSX'em
Co bym zmienił;
- Moim zdaniem, SS powinien był otrzymać wsteczną kompatybilność. Dawniej to był Big Deal kiedy konsola była w stanie odpalić starsze gry, i pozwalało to nam, graczom odpalić swoje ulubione tytuły. Sega CD/Mega CD niestety nie była zbyt popularna, a szkoda. Było kilka wartych ogrania gier, więc konsola mogła by przeżyć drugie życie.
- Porzucenie pomysłu 32X. Ok, była to ciekawa koncepcja, ale jak widać kompletnie niepotrzebna. Po co komuś drogi 32X, kiedy wszyscy wiedzieli, że w drodze jest Saturn? Dużo lepszym pomysłem byłoby przerzucenie tych kilku tytułów które są w bibliotece 32X na Saturna. Knuckles Chaotix w dalszym ciągu nie został na nic przeportowany.... a może wtedy Saturn dostał by tak bardzo potrzebny Sonikowy tytuł?
- Skoro już jesteśmy przy Sonic'u, to może słyszeliście o Sonic X-Treme. Długa historia, generalnie gra była od miliona lat w produkcji, zmieniała platformy z SMD, na 32X i Saturna, ludzie którzy nad nią pracowali spali w biurowcu, jeden prawie umarł z wycieńczenia itp. koniec końców? Nie zdążyli na święta i gry nie wydano. No i to jest bullshit. Dlaczego nie dokończyć gry jeżeli już praca została rozpoczęta i udało się coś osiągnąć? Saturn nie ma żadnego dobrego Sonikowego tytułu (Sonic Jam to tylko kompilacja). Kiepski ruch ze strony Segi.
- Rywalizacja z PlayStation. Wszyscy wiemy o tym, że Satek był na szybcika modyfikowany aby mógł rywalizować z PSX'em. A gdyby tak nie pospieszać sprzętu tylko troche go dopieścić? Spowodować aby łatwiej się programowało? No i nie ogłaszać "EJ WIECIE CO, ON JUŻ JEST W SKLEPACH" na E3, co było idiotycznym posunięciem, tylko powiedzieć - premiera jutro/za tydzień/za miesiąc więc szykujcie kaske.
- Kampania reklamowa 2D and 3D. W spotach zawsze rzucają hasła "wiemy jak wejść w 21 wiek" i jedzie seria gier 3D. Ale... jeżeli Saturn był dobry w grach 2D, to dlaczego nie podkreślić, że jesteśmy zajebi.... świetni i w tym i w tym?
- Japońskie logo. Jest znacznie bardziej estetyczne.
To tyle odnośnie kwestii co sam bym zmienił. Czy by zadziałało? Można gdybać i do tego gdybania was zachęcam. Natomiast co bym w Satku zostawił;
- Zapisywanie gier na baterii. Kartę można dokupić, spoko. Ale podoba mi się, że był to opcjonalny zakup. Jeżeli komuś zależy - dokupi. Zawsze można mieć alternatywę w postaci niespecjalnie drogiej bateryjki. (no chyba, że w 90 była znacznie droższa)
- Karta Videło. Tylko gdyby ją tak bardziej rozreklamować. Opcjonalne odtwarzanie filmów na konsoli jest dobrym pomysłem.
Co jest celem tego tematu? Otóż pobawmy się w podróżników w czasie, wyrzuciło nas właśnie w 1992. Właśnie trwają prace nad Segą 32X oraz Saturnem. Wiemy mniej więcej jak się wszystko potoczy i mamy szansę coś zmienić. Zatem ruszcie waszą retro wyobraźnię, i napiszcie co takiego zmienilibyście w poczciwym Satku, aby mógł godnie rywalizować z PSX'em
Co bym zmienił;
- Moim zdaniem, SS powinien był otrzymać wsteczną kompatybilność. Dawniej to był Big Deal kiedy konsola była w stanie odpalić starsze gry, i pozwalało to nam, graczom odpalić swoje ulubione tytuły. Sega CD/Mega CD niestety nie była zbyt popularna, a szkoda. Było kilka wartych ogrania gier, więc konsola mogła by przeżyć drugie życie.
- Porzucenie pomysłu 32X. Ok, była to ciekawa koncepcja, ale jak widać kompletnie niepotrzebna. Po co komuś drogi 32X, kiedy wszyscy wiedzieli, że w drodze jest Saturn? Dużo lepszym pomysłem byłoby przerzucenie tych kilku tytułów które są w bibliotece 32X na Saturna. Knuckles Chaotix w dalszym ciągu nie został na nic przeportowany.... a może wtedy Saturn dostał by tak bardzo potrzebny Sonikowy tytuł?
- Skoro już jesteśmy przy Sonic'u, to może słyszeliście o Sonic X-Treme. Długa historia, generalnie gra była od miliona lat w produkcji, zmieniała platformy z SMD, na 32X i Saturna, ludzie którzy nad nią pracowali spali w biurowcu, jeden prawie umarł z wycieńczenia itp. koniec końców? Nie zdążyli na święta i gry nie wydano. No i to jest bullshit. Dlaczego nie dokończyć gry jeżeli już praca została rozpoczęta i udało się coś osiągnąć? Saturn nie ma żadnego dobrego Sonikowego tytułu (Sonic Jam to tylko kompilacja). Kiepski ruch ze strony Segi.
- Rywalizacja z PlayStation. Wszyscy wiemy o tym, że Satek był na szybcika modyfikowany aby mógł rywalizować z PSX'em. A gdyby tak nie pospieszać sprzętu tylko troche go dopieścić? Spowodować aby łatwiej się programowało? No i nie ogłaszać "EJ WIECIE CO, ON JUŻ JEST W SKLEPACH" na E3, co było idiotycznym posunięciem, tylko powiedzieć - premiera jutro/za tydzień/za miesiąc więc szykujcie kaske.
- Kampania reklamowa 2D and 3D. W spotach zawsze rzucają hasła "wiemy jak wejść w 21 wiek" i jedzie seria gier 3D. Ale... jeżeli Saturn był dobry w grach 2D, to dlaczego nie podkreślić, że jesteśmy zajebi.... świetni i w tym i w tym?
- Japońskie logo. Jest znacznie bardziej estetyczne.
To tyle odnośnie kwestii co sam bym zmienił. Czy by zadziałało? Można gdybać i do tego gdybania was zachęcam. Natomiast co bym w Satku zostawił;
- Zapisywanie gier na baterii. Kartę można dokupić, spoko. Ale podoba mi się, że był to opcjonalny zakup. Jeżeli komuś zależy - dokupi. Zawsze można mieć alternatywę w postaci niespecjalnie drogiej bateryjki. (no chyba, że w 90 była znacznie droższa)
- Karta Videło. Tylko gdyby ją tak bardziej rozreklamować. Opcjonalne odtwarzanie filmów na konsoli jest dobrym pomysłem.