Kupno saturna
-
- 'calkiem niezly gosc'
- Posty: 619
- Rejestracja: 2013-10-28, 11:52
Re: Kupno saturna
A czy to nie jest tak, że albo są czarne pasy i wtedy nie działa dobrze, albo pasów nie ma i jest ok?
- Forte
- 'normalnie deBesciak'
- Posty: 821
- Rejestracja: 2011-11-23, 09:27
- Lokalizacja: Dom
Re: Kupno saturna
Deep Fear planuje zdobyć, bo da się na spokojnie przejść japońca - jak będzie unplayable to trzeba będzie pobawić się tym switchem.
A co do czarnych pasów, każdy TV dzisiaj ma możliwość rozszerzenia ekranu. Więc o ile gra nie ma naprawdę wyraźnych spowolnień, można sobie powiększyć ekran.
Mamy za to na pewno lepiej niż posiadacze konsolek w wersji NTSC próbujących grać w PAL. Pamiętam jak tbxx mi mówił, że importy wariują i przełączniki są konieczne.
A co do czarnych pasów, każdy TV dzisiaj ma możliwość rozszerzenia ekranu. Więc o ile gra nie ma naprawdę wyraźnych spowolnień, można sobie powiększyć ekran.
Mamy za to na pewno lepiej niż posiadacze konsolek w wersji NTSC próbujących grać w PAL. Pamiętam jak tbxx mi mówił, że importy wariują i przełączniki są konieczne.
Sega!
-
- 'calkiem niezly gosc'
- Posty: 619
- Rejestracja: 2013-10-28, 11:52
Re: Kupno saturna
Forte / nie chodzi mi o rozszerzenie ekranu bo to się trochę mija z celem, chodzi mi o poznanie czy gra jest odpowiednio zoptymilizowana
-
- 'doskakuje do klawiatury'
- Posty: 47
- Rejestracja: 2014-02-05, 09:58
Re: Kupno saturna
Niestety nie i właśnie dlatego żadna z list jakie widziałem nie jest rzetelna. Jak nie mamy odpowiednika NTSC w 60Hz (choc tu pomocny jest youtube) to jedynie w grach, w których mamy licznik, można łatwo to sprawdzić, jak np. NIGHT. Włączamy grę i stoper, jak czas leci tak samo oznacza to, że jest ok, jak czas na stoperze leci szybciej, jak np. w Burning Rangers znaczy to, że gra działa za wolno. A jak gra jest dostosowana i odpalimy ją w 60 hz wtedy na stoperze czas będzie mijał wolniej niż w grze.Kaspar84 pisze:A czy to nie jest tak, że albo są czarne pasy i wtedy nie działa dobrze, albo pasów nie ma i jest ok?
Hmm, jak Znasz japoński to zgoda, ale jak większość osób ja nie znam i granie akurat w taki tytuł z krzaczkami mija się w mojej opinii z celem. Dodatkowo to akurat Deep Fear w wersji PAL ma jakieś przesunięcie ekranu przy odpalaniu w 60 Hz i jedyna opcja to udostępniona w necie nigdy nie wydana wersja NTSC-U - znakomicie działa w 60 Hz i jest po angielsku. Dlatego najlepiej grac w gry amerykańskie i japońskie, bo tylko wtedy unikniemy dziwnych błędów graficznych mogących wystąpić przy odpaleniu niezoptymalizowanych gier PAL w 60 Hz.Forte pisze:Deep Fear planuje zdobyć, bo da się na spokojnie przejść japońca - jak będzie unplayable to trzeba będzie pobawić się tym switchem.
W ogóle to przypadek nie dotyczy jedynie saturna ale wszystkich konsol w wersjach PAL do czasów 32/64 bitowych konsolek. Nawet na Dremcaście są gry, które w wersji Pal działają za wolno, bo nie mają opcji 60 hz. Są to przykładowo Virtua fighter 3tb i Sega Rally. Oczywiście tu pomocny jest czasem vga box lub kabel, albo dc-x wymuszający na tych grach PAL 60 Hz - są też inne sposoby, ale te wymienione nie wymuszają żadnych przeróbek wewnątrz sprzętu, używania kopii zapasowych, albo gier w wersji NTSC.