PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Awatar użytkownika
ashka
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 687
Rejestracja: 2006-08-01, 16:29
Lokalizacja: z Innej Planety
Kontakt:

yeah, modbo

Post autor: ashka » 2007-06-07, 22:47

philemon pisze:Szybka wizyta na googlach i znalazlem.. Ktos tu jednak zaklada modchipy w Dublinie... Polak. :P W sobote bedzie Modbo. 8)
Tam mam modbo :P "760", zalozona na konsoli w japonskim NTSC. Jedyne co mnie boli, to ze chip ten nie zdejmuje blokady regionalnej na filmowe DVD (tzn odpalane sa jedynie DVD z regionu 2 w formacie NTSC :cry: ). Ale poza tym jestem nieziemsko zadowolona :) Osobiscie, gdy wieksza czesc moich gier jest w jakims NTSC (japonskim albo amerykanskim), nie chcialoby mi sie za kazdym razem bawic sie w swapa.

Majac konsole PALowska masz pewnie wiekszy wybor, chocby Ripper czy inne cuda. Ale ja z mojego czipa jestem b. zadowolona. Mozna go software'owo wylaczac, choc nie bardzo wiem po co.

:mrgreen:

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: Morden » 2007-06-08, 08:06

Deaktywacja chipa przydaje sie gdy pojawiaja sie gry chip wykrywajace, tak jak to mialo miejsce w przypadku gier na PlayStation [LibCrypt - Ten wyczuwal nawet wczesniejsze chipy PS2]. Do tego gra przez net.

A Ripper'a czy DMSa mozesz wcisnac do kazdej konsoli, niezaleznie od jej regionu. Chipy regionow przeciez nie maja.
Obrazek

Awatar użytkownika
ashka
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 687
Rejestracja: 2006-08-01, 16:29
Lokalizacja: z Innej Planety
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: ashka » 2007-06-08, 09:21

No wlasnie chyba nie wszystkie chipy dzialaja na wszystkich konsolach. Mozliwe ze nie dzialaja tylko dlatego, ze nikt nie wie, jak je przylutowac ;) , ale znalazlam iles, ktore dzialaja tylko na konsolach PAL i NTSC-U/C i na stronie producenta wyraznie napisali, ze wlutowanie ich do NTSC-J nic nie da albo da tylko limitowana funkcjonalnosc. Czyli cos jest na rzeczy :D

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: Morden » 2007-06-08, 11:17

W przypadku Ripper 3, roznice w montazu zaczynaja sie od PS2 V14, ale nadal jest to ten sam chip. W przypadku DMS4 lutujemy jeden dodatkowy przewod i to wszystko. Chipy sa kompatybilne z wszystkimi konsolami i regionami. Kolejna zaleta modow z gornej polki.
Obrazek

Awatar użytkownika
ashka
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 687
Rejestracja: 2006-08-01, 16:29
Lokalizacja: z Innej Planety
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: ashka » 2007-08-27, 22:47

Morden pisze:Deaktywacja chipa przydaje sie gdy pojawiaja sie gry chip wykrywajace, tak jak to mialo miejsce w przypadku gier na PlayStation [LibCrypt - Ten wyczuwal nawet wczesniejsze chipy PS2]. Do tego gra przez net.
No i wlasnie wyszedl bol mojej zmodowanej konsoli: w "Monster Hunter" nie pogram sobie online, bo zamiast Miasta pojawia mi sie DNAS error 402 czyli blad niezgodnosci konsoli i gry :]
Chipa zawsze moge wylaczyc, ale coz z tego, jesli bez niego nie zbootuje gry, bo ta jest w NTSC-U/C.

Bueeee.

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: Morden » 2007-08-28, 18:19

Jak by to ujal Nelson z Simpsons: Haa Haa!

Tak sie przyjemnie sklada, ze Monster Hunter testowalem i u mnie ruszyl po sieci bez problemu. Chip [Ripper 3 -> Firmware 3.41] przechodzi w tryb uspienia gdy laduja sie exeki trybu sieciowego. Podejrzewam ze na DMS4 wszystko myka podobnie. I co? Trzeba bylo skapic?
Obrazek

Awatar użytkownika
ashka
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 687
Rejestracja: 2006-08-01, 16:29
Lokalizacja: z Innej Planety
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: ashka » 2007-08-28, 19:46

Podobno Modbo ma auto sleep mode, ale coz z tego, jak DNAS i tak go wykrywa....
Morden pisze:I co? Trzeba bylo skapic?
A ty myslisz, ze ja tak swiadomie? :lol:

No nic, jak mnie jakos strasznie przycisnie na tego MH to go sobie spatchuje i podobno wszystko bedzie dopSZe ;>

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: Morden » 2007-08-28, 20:10

Blad 402 to dokladniej "sceDNAS2_SS_INVALID_MEDIA", ale mniejsza z tym. Trzeba bylo sie zapytac zanim sie kupilo niefajny chip. Sam zachipowanych konsol uzywam do dwoch rzeczy: importow i homebrew. Na tym wiec skupiam sie szukajac odpowiedniego ukladu. Nadal czekam na chip dla Wii ktory pozwoli odpalac tytuly z innych regionow, a ktory dodatkowo nie moze zostac zabity nowa wersja firmware'u.

Do PlayStation 2 wracajac. Zawsze uwazalem ze istnieja tylko dwa konkretne rozwiazania jesli chodzi o chipy. Wspomniany Ripper 3 z najnowszym firmware oraz DMS4. Z czego DMS4 to wrecz overkill, ale warto go sobie sprawic chocby dla trybu Dev.olution 2 / wspolpracy z dyskami twardymi.

Przynajmniej raz wspominam o tym na kazdym konsolowym forum, co by ludzie nie kupowali czegos, z czego potem nie beda zadowoleni. Inna sprawa ze wiekszosc ludzi chipuje konsole po to by grac w piraty i nie po sieci, wiec im lata czy ma on dodatkowe funkcje czy nie. Wazne by piraty smigaly i olac reszte.
Obrazek

Awatar użytkownika
ashka
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 687
Rejestracja: 2006-08-01, 16:29
Lokalizacja: z Innej Planety
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: ashka » 2007-08-28, 21:25

Nawet nie wiem czy bylam na tym forum w czasie, kiedy przerabialam konsole... A z watkow o chipach na roznych "duzych" forach za wiele wyniesc nie mozna, jak napisales, chipy maja sluzyc glownie do odpalania piratow :]

Koles, ktory mi przylutowal chipa powiedzial, ze jak bede chciala, to mi go zmieni na inny :grin: Wiec jak mnie przycisnie, to moze zmienie .... Wiiii'll see.

BTW Modbo 760 tez ma DEV.2 ;P Jest mi tak potrzebne jak DEV.1 :lol:
A przy okazji: po co (pomijajac piractwo i FFXI) montowac pe-es-dwojce dysk? Do emulacji?

philemon
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 166
Rejestracja: 2007-03-09, 10:53
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: philemon » 2007-08-28, 22:18

ashka pisze:A przy okazji: po co (pomijajac piractwo i FFXI) montowac pe-es-dwojce dysk? Do emulacji?
Pewnie po to zeby oszczedzic troche lasera na no-name'ach. :twisted:

Prawda jest niestety smutna: jak przerabialem konsole, to 'monter' spytal sie mnie czemu nie smigam na piratach, po czym jak uslyszal moja odpowiedz to puknal sie w czolo w wymownym gescie. Eh...

Senshu
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 470
Rejestracja: 2005-12-20, 23:11

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: Senshu » 2007-08-28, 22:21

Zeby odciazyc laser, nie uzywac plyt (niszcza sie) miec wszystko w jednym miejscu (idziesz do kogos z konsola, nie musisz brac 20 tytulow dodatkwo). Jestem jedynie ciekaw jak z kompatybilnoscia, jesli odpalilyby gry w ktore najczesciej gram sam zamontowalbym sobie takowy.

Awatar użytkownika
ashka
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 687
Rejestracja: 2006-08-01, 16:29
Lokalizacja: z Innej Planety
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: ashka » 2007-08-28, 23:04

Hmmmmm.
<myslenie na glos: on>
Dysk na USB, na nim moj przerobiony "Monster Hunter" (zrobie ISO i spatchuje) i juz nie musze wymieniac chipa..... :twisted: :twisted:
<myslenie na glos: off>

Muah Muah.

philemon
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 166
Rejestracja: 2007-03-09, 10:53
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: philemon » 2007-08-28, 23:33

Ciekawe jaki jest stosunek predkosci odczytywania danych z plyty a dysku... Mial ktos okazje to sprawdzic ? To moze byc nawet warte zachodu jezeli roznica jest zauwazalna...

Awatar użytkownika
Blackie
'normalnie deBesciak'
'normalnie deBesciak'
Posty: 887
Rejestracja: 2006-02-06, 12:36

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: Blackie » 2007-08-29, 00:40

Mam teraz konsole kumpla (nie slim) z NA i HD. Predkosc odczytu z dysku jest wieksza niz z plyty.
He only went so far as the subconscious.

Awatar użytkownika
ashka
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 687
Rejestracja: 2006-08-01, 16:29
Lokalizacja: z Innej Planety
Kontakt:

Re: PS2 w PAL a NTSC, czyli swap magic - z czym to sie je ?

Post autor: ashka » 2007-08-29, 01:32

W starych PS2 laczy sie dyski przez IDE.
W slim pozostaje jedynie USB i tak jak czytam to i z predkoscia odczytu jest marnie, i z kompatybilnoscia wielu gier.

ODPOWIEDZ