Wii U

ODPOWIEDZ
Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Wii U

Post autor: Ukukuki » 2013-06-11, 09:56

Póki co to słabo. Jak dla mnie ten tablet to średni bajer. Naprawdę nie widze dobrego zastosowania dla tego, wyświetlanie statystyk, mapy albo proste minigierki na tym? Jedyny fajny patent to granie jak tv zajęty. Mogli po prostu podłączyć 3DSa do WiiU i było by to samo i jakoś mocno reklamować ten patent albo dawać w droższej wersji razem z konsolą. A zamiast tabletu kasę przeznaczoną na niego wpakować w bebechy konsoli i mogli by konkurować z Sony i M$, przynajmniej by multiplatformy wychodziły. W takim wypadku sam bym się zastanowił nad zakupem bo Xbox odpadł i szukałem nowego domu. Jednak brak multiplatform przekreśla dla mnie te konsolę, nie zagram w Dark Souls II, GTAV i w masę innych świetnych gier.

Znowu sprawdza się powiedzenie ,że konsolę Nintendo kupuje się dla gier Nintendo a za czasów NESa i SNESa było innaczej:( Fajnie ,że im wypaliło z Wii i 3DS i mają kasę ale WiiU to jak dla mnie raczej chybiony pomysł. A tak znowu kupię tak jak Wii za parę stówek jak stanieje i zagram w te 10 gier a później sprzedam.

Czekamy na konferencję i zobaczymy co pokażą.
Famicom!

Maraz
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 352
Rejestracja: 2012-04-02, 15:40
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wii U

Post autor: Maraz » 2013-06-11, 10:48

Ja osobiście dostawałem szału, jak gra była strasznie rozległa i musiałem pauzować, żeby pobiegać po mapie i skminić gdzie w ogóle mam iść - zabija to dynamikę gry. Uważam ten gamepad za super bajer, tylko developerzy muszą go rozgryźć, jak z niego dobrze korzystać. Mam 3DSa XL i nawet myślałem, czemu Ninny nie pozwolą na podpięcie go zamiast gamepada, ale potem stwierdziłem, że to nie byłoby to samo. Trzeba samemu porównać te dwie rzeczy, zeby zrozumieć.

Sam jestem zdania, że grafa (bo o nią głownie się rozchodzi) jest na którymś miejscu, nigdy nie jest priorytetem. Jeśli grywalność jest do dupy, to nic gierki nie uratuje, a jeśli grafika kuleje, ale gra się cudnie, to mogę spokojnie przymknąć oko. Dalej mam starego CRTkowego Triluxa, którego będę musiał w końcu wymienić, więc braki w grafie mi totalnie nie robią - jakoś z tym żyję. Szczerze wolę tego gamepada, zamiast boostu do możliwości graficznych.

Ja tam wierzę w ten sprzęt, nie rozumiem czemu wszyscy tak hejtują. Skoro na wejściu jest w stanie radzić sobie z grami na X360 i PS3, które są wypuszczane teraz, po tylu latach od ich premiery, to, zakładając że prawdziwe możliwości konsoli ukazują się dopiero z czasem, wszystko będzie okej. Jak programiści w końcu się przekonają do ruszenia devkitów, to może się okażę, że ten sprzęt naprawdę ma potencjał, który trzeba tylko wykorzystać. Ale do tego potrzebne są chęci.

Co do tego zielonego Wii, sugerowałem się tym obrazkiem obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Nigdy nie widziałem takiego na żywo, więc nie dawałem sobie ręki uciąć. Z tego co widzę po sieci, to faktycznie, limonkowa wersja nie ujrzała światła dziennego :P

Awatar użytkownika
Storms
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1433
Rejestracja: 2007-06-23, 08:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wii U

Post autor: Storms » 2013-06-11, 14:07

Ukukuki pisze:Naprawdę nie widze dobrego zastosowania dla tego, wyświetlanie statystyk, mapy albo proste minigierki na tym?
Jest niemalże błyskawiczne przejście do zasobów. Jak np. w ZombiU. Nawet ci się gra nie pauzuje. Gry wymagające skanowania np. Resident Evil, Zombiu, Lego Undercower. Naciskasz przycisk i poruszasz rękoma, nie sterujesz gałką. Niby drobna różnica ale grając sporo się zmienia. Motyw aparatu, ja wciąż czekam że będzie jakiś Fatal Frame na Wii U. ;)
Ukukuki pisze:A zamiast tabletu kasę przeznaczoną na niego wpakować w bebechy konsoli i mogli by konkurować z Sony i M$, przynajmniej by multiplatformy wychodziły.
Pewnie tak, ale Nintendo zawsze chodziło swoją drogą.
Maraz pisze: Mam 3DSa XL i nawet myślałem, czemu Ninny nie pozwolą na podpięcie go zamiast gamepada, ale potem stwierdziłem, że to nie byłoby to samo. Trzeba samemu porównać te dwie rzeczy, zeby zrozumieć.
To jest chyba też sprawa nadawania sygnału obrazu przez samą konsole. 3DS nie dałby rady. Ale może wyjdzie jakieś "3DSi" z funkcją obsługi Wii U. :)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8535
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Wii U

Post autor: Axi0maT » 2013-06-11, 14:18

Maraz pisze:JJak programiści w końcu się przekonają do ruszenia devkitów, to może się okażę, że ten sprzęt naprawdę ma potencjał, który trzeba tylko wykorzystać. Ale do tego potrzebne są chęci.
Oj Maraz, Maraz... W jakim ty swiecie zyjesz? Pisanie gry w dzisiejszych czasach nie polega na klapnieciu na tylku i jej napisaniu. Jakbys chcial tak podejsc do sprawy to pewnie zajeloby ci to z minimum 5 lat albo i wiecej, wiec twoja gra nie zalapalaby sie pewnie juz na te generacje konsol. Pisanie gier od podstaw to mordega ktora wymaga, czasu, czasu i jeszcze raz czasu. Na chwile obecna z 95% wiekszych gier dziala na jakims duzym silniku. Tylko ogromne firmy (albo bogate) moga pozwolic sobie na jego stworzenie od podstaw lub rozwoj juz posiadanego. Taki silnik nastepnie sprzedaje sie maluczkim. Zerknij na odwrotach pudelek z grami. Kazda gra jedzie na jakims znanym i duzym silniku. Obecnie niestety wielkie firmy niespecjalnie kwapia sie do tego zeby konwertowac swoje nowe silniki na Wii U, bo to bedzie jedyna nowa konsola na technologii Power PC (a wiec inna architektura)... Co wiec ominie posiadaczy konsoli Nintendo?
Frostbite 3.0 - gry od EA (Battlefield 4, NFS Rivals) i inne
Gamebryo 4.0 - gry od Bathesdy (Elder Scrolls, Fallout) i inne
CryEngine 3 - gry od Crytek (Crisis, Far Cry, Ryse), chociaz tu ponoc cos drgnelo w sprawie Wii U i jest szansa
Unreal Engine 4 - zwazajac na popularnosc Unreal Engine 3 to pewnie z 50% gier ktore nadchodzi bedzie korzystalo wlasnie z tego silnika
RenderWare - gry od Criterion i inne
Rage - gry od Rockstar i inne

Na chwile obecna tworcom zostaje praktycznie tylko Unity i to powoli koniec mozliwosci dla tworcow gier na Wii U. Pytam sie wiec w tym miejscu w co ty chcesz grac na tym swoim Wii U? Poki co jedynie UbiSoft stanal na wysokosci zadania i skonwertowal Anvil na Wii U wiec od tego producenta gry beda na wii U pojawialy sie zapewne przez jakis czas... Ale jak dlugo? Do nastepnej wersji zapewne, bo juz sie z Assasinem 4 wahali, bo 3 czesc sprzedala sie gorzej niz mizernie - przypomnijmy ze zaledwie 150 tys egzemplarzy (ta liczba oznacza wtope kasy przy takim wielkim tytule, bo minimum 500 tys trzeba sprzedac zeby miec jakikolwiek sensowny zysk z tego).

Powiedzmy sobie szczerze - bedzie powtorka z Wii - Nintendo wie jak pisac, ma gotowe cale moduly i wlasny silnik jakis. Czesc z tych swoich zasobow udostepnia 2nd party developerom. Reszta nie ma jak pisac, wiec albo powstaje badziewie, albo jakies gierki jak na Wii - niewielkie, oryginalne i ciekawe, ale bez sily przebicia, ktore sie nie sprzedadza co sprawi ze ich producenci - niewielkie studia - wyziona ducha przez te produkcje. Roznica jest taka ze o ile Wii sprzedawalo sie swietnie od samego poczatku, tak drugi raz ludzie na to juz nie pojda. Casuale nie kupia, bo maja juz Wii, albo PS3 z move, albo najprawdopodobniej x360 z kinectem i nowe zabawki im niepotrzebne. Hardcorowcy nie kupia bo nie ma w co grac... Pozostaja fani Nintendo - oni kupia jak pojawi sie nowy Mario w 3D, Mario Kart, Zelda i Metroid. I w ten sposob sprzeda sie max 30mln egzemplarzy w calym cyklu zycia konsoli i ani sztuki wiecej. Powiedzmy sobie szczerze - jak Nintendo nie dropnie ceny do 200$ (a nie obnizy bo kontroler w produkcji jest za drogi), to nie ma szans na przebicie... bo rynek lada moment zostanie zalany xboxami360 i ps3 w promocyjnych niskich cenach 250-300$. I taki final bedzie tej zabawy... Sytuacja wyglada tak ze PS4 wygralo zanim jeszcze pojawilo sie na rynku. M$ byl zbyt lakomy na kase z tym swoim xbox one i nawet jak wszystko odkreci to zaufania graczy juz nie odzyskaja, a Niny chcialo dalej doic niezbadane strefy i poklady graczy ktorzy nie wiedza ze sa graczami... ale nie wpadli na to ze tort juz zostal podzielony i w wiekszosci zjedzony.

Master
Redaktor
Redaktor
Posty: 790
Rejestracja: 2007-01-13, 08:55
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Wii U

Post autor: Master » 2013-06-12, 09:08

gramodrana pisze:Co do wii u to mocno wierze w ten sprzęt bo jednak jakoś trudno mi w to uwierzyć że nie wiedzą co robią. Jak mawia mój kumpel "Kiedy widzę pomysły Nintendo to mówię sobie że to się nie może przyjąć, a jednak się przyjmuje."
Biorąc pod uwagę co zaprezentowali, to jeśli ktoś nie lubi pikminów i smashów, to nie dostaje absolutnie nic wartościowego.
Chyba że mario kart który powoli staje się takim f zero x ze słodką grafiką.

Kurt
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 902
Rejestracja: 2007-04-14, 09:09

Re: Wii U

Post autor: Kurt » 2013-06-15, 22:19

Axiomat 100% racja!

Awatar użytkownika
tbxx
Administrator serwisu
Administrator serwisu
Posty: 732
Rejestracja: 2007-10-09, 17:16
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Wii U

Post autor: tbxx » 2013-06-24, 17:04

Takie tam przemyślenia admina. Dlaczego Nintendo posiadając tyle kasy co Eskimosi lodu wypuszczają zacofaną technologicznie konsole? Kluczem do odpowiedzi na to pytanie może być wypowiedz Shigeru Miyamoto z tegorocznych targów E3. Z wypowiedzi wynikało, że Nintendo ogarnęło developing na platformie HD - dlaczego tak późno? Miyamoto stwierdził, że wynikało to z wyraźnego przeskoku jaki dokonał się między Wii i Wii U. To samo dotyczyło wcześniej DS-a i 3DS-a, czyli platform o mocno różniących się możliwościach - sytuacja zupełnie inna niż w przypadku gładkiej przesiadki z GameCube'a na Wii. Jednocześnie legendarny game designer zastrzegł, że tego typu problemów nie da się rozwiązać po prostu zatrudniając znacznie więcej ludzi - w celu utrzymania stałego wysokiego poziomu trzeba ich raczej wdrażać powoli, stopniowo.

Przypominam również wypowiedź z ubiegłego roku: "Tak Wiiu obsługuje rozdzielczość 1080p ale naszym programistom wygodniej pracuje się w 720p"

Po prostu programiści ninny są z pisaniem generacje do tyłu - dopiero zaczynają ogarniać wielordzeniowe procesory. A że Nintendo robi konsole pod swoje gry i dla swoich developerów (a resztę dev. ma w d...dobrze wiecie gdzie) to nie ma się co dziwić technicznej niemocy WiiU...

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Wii U

Post autor: Ukukuki » 2013-06-24, 18:13

Japończycy ogólnie nie są dobrzy w te klocki, mają parę ładnych gier ale zdecydowanie pod tym względem większość z nich odstaje od zachodnich producentów. Jest niewiele gier z Japonii które zapierają dech w piersiach technikaliami, za to projektem poziomów i poziomem artystycznym już tak (Dark Souls<3).
Famicom!

Awatar użytkownika
Storms
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1433
Rejestracja: 2007-06-23, 08:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wii U

Post autor: Storms » 2013-07-12, 14:48

Czy ktoś zainstalował już sobie tą lipcową łatkę? Bo mnie po niej nie chce ładować bezpośrednio do menu w Wii (trzymanie B przy starcie konsoli). :/

Maraz
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 352
Rejestracja: 2012-04-02, 15:40
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wii U

Post autor: Maraz » 2013-07-12, 15:52

Zainstalowałem i śmiga bez problemu.

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Wii U

Post autor: ramzes64 » 2013-07-12, 22:51

ja to w sumie od 29czerwca nie włączałem jeszcze konsoli ;) / po urlopie zacząłem grać na 3DS w New Super Mario Bros. 2 ... no ale musze sprawdzić co tam po czwartku w eShopie się dzieje. Jak sie zainstaluje to powiem.
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

Awatar użytkownika
Storms
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1433
Rejestracja: 2007-06-23, 08:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Wii U

Post autor: Storms » 2013-07-13, 07:12

Udało mi się, wczoraj uruchomić tak jak to powinno się uruchamiać po kwietniowym update. Najwidoczniej soft jest bardzo kapryśny na tej konsoli. Początkowo kiedy uruchamiają mi się profile z konsoli (wejście w tryb Wii), to po wybraniu profilu pojawiał się ekran ładujący Wii Menu po czym znów wybierałem profil już w normalnym trybie. Wczoraj konsola po przejściu w tryb Wii wywaliła mi cały czerwony ekran. Dopiero po kolejnym restarcie przeszło wszystko prawidłowo. :undecided:

Spikain
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 948
Rejestracja: 2011-09-11, 10:16
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Wii U

Post autor: Spikain » 2013-07-15, 10:39

Bo jak chcesz przejść w tryb Wii, to trzeba wybierać profil już pilotem, a nie GamePadem.

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Wii U

Post autor: ramzes64 » 2013-07-15, 23:15

wczoraj aktualizowalem i dziala... wylaczylem konsole i uruchomilem ponownie trzymajac B... wskoczyl mi ekran wyboru Mii, a pozniej zaladowal sie Wii Menu.

takze wszystko dziala jak powinno u mnie.
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

Twilight
Wsparcie sprzętowe
Wsparcie sprzętowe
Posty: 34
Rejestracja: 2013-01-08, 18:38

Re: Wii U

Post autor: Twilight » 2013-07-29, 10:14

Takie gry jak Pikmin 3, The Legend of Zelda: Wind Waker HD, Sonic Lost World, Rayman Legends, New Super Luigi U, Donkey Kong Country: Tropical Freeze powinny do końca roku podwyższyć sprzedaż Wii U.

ODPOWIEDZ