Premiera nowej konsoli Microsoftu

Kurt
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 902
Rejestracja: 2007-04-14, 09:09

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Kurt » 2013-11-22, 22:10

Mam na myśli mocne i przeciętne komputery graczy w danym czasie. Z tego co pamiętam, podczas debiutu na rynku x360 i ps3 graficznie i sprzętowo biły na głowę pcty. Ta postać rzeczy utrzymywała się przez kilka lat.

A teraz z tego co czytam już na tę chwilę mocne pcty są w stanie dać z siebie więcej niż xone.

Dobrze wnioskuję?

I jak wyglądało to w czasie psx, n64 i w dobie ps2?

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Ukukuki » 2013-11-22, 22:26

Kurt pisze:Mam na myśli mocne i przeciętne komputery graczy w danym czasie. Z tego co pamiętam, podczas debiutu na rynku x360 i ps3 graficznie i sprzętowo biły na głowę pcty. Ta postać rzeczy utrzymywała się przez kilka lat.

A teraz z tego co czytam już na tę chwilę mocne pcty są w stanie dać z siebie więcej niż xone.

Dobrze wnioskuję?

I jak wyglądało to w czasie psx, n64 i w dobie ps2?

Rożnica była największa podczas premiery PS,Satura i N64 wtedy PC był znacznie z tyłu (znacznie!) taka sytuacja nigdy się już nie powtórzyła. Bardzo duża różnica była również podczas panowania SNESA i SMD, wtedy te konsole miały piękną grafikę 2D i raczkujące 3D a PC lekko kupiastą grafikę chociaż Wolfenstein 3D był pewnym wyjątkiem jeszcze by się coś znalazło. Przykładowo podczas premiery PS3 niedługo ukazał się GF GT 8800 który praktycznie zapewniał komfortową zabawę przez całą kadencje obecnej generacji. Teraz nawet tego przeskoku nie czuć, Mi Battlefield 4 na laptopie śmiga na wysokich.
Famicom!

Manifesto
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 417
Rejestracja: 2013-06-18, 11:22
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Manifesto » 2013-11-23, 08:40

Rożnica była największa podczas premiery PS,Satura i N64 wtedy PC był znacznie z tyłu (znacznie!)


Ukukuki - dokładnie, w momencie premiery konsole 5 generacji wyprzedzały technicznie PC o lata świetlne. Co się zmieniło wraz z nadejściem akceleratorów 3D. Pamiętam jak swego czasu Gulash w SS twierdził, że PC jeszcze długo nie poradzi sobie z grafiką takiego Virtua Fighter 2, jakiś rok później musiał odwołać te słowa gdyż takowy właśnie na PC się pojawił - oczywiście dopiero po premierze kart Righteous 3D i Diamond Monster 3D - pierwszych kart z chipsetami Voodoo. Ja sam zakupiłem Voodoo Rusha za niebotyczną w tamtych czasach kwotę ponad 600 zł (w tamtych czasach królowały S3Virge za około 200 zeta) i cieszyłem się świetną grafiką i przedewszystkim płynnością (dopiero wtedy można było zagrać w takiego Tomb Raidera w Hi-res). Ale zanim to nastąpiło łapczywym okiem patrzyłem na PSX, na którym często te same gry wyglądały nieporównywalnie lepiej niż na PC (Mortal Kombat 3 był pierwszym tytułem który miałem okazję porównać, wiem że to gra 2D, ale wersja na PC w porównaniu do PSX miała o wiele mniej kolorów). O exclusivach nie wspomnę, gdyż te swoją płynnością i grafiką biły na głowę gry na PC.

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Ukukuki » 2013-11-23, 09:11

Manifesto pisze:
Rożnica była największa podczas premiery PS,Satura i N64 wtedy PC był znacznie z tyłu (znacznie!)

O exclusivach nie wspomnę, gdyż te swoją płynnością i grafiką biły na głowę gry na PC.
Z całą resztą się zgadzam, natomiast właśnie z exclusivami już nie, jak dla mnie 1995-2003-4 to były złote czasy grania na PC, masa gier których nie było na konsolach albo były w gorszej jakości (FPSy, RTSy i cRPG). Komputer nie miał się czego wtedy wstydzić. Może to przez sentyment ale to moje ulubione gatunki do dziś zaraz obok Arcade. Natomiast dzisiaj już niewiele gier trzyma się jednej konsoli, nawet bijatyki wychodzą na PC a w złotych czasach tego praktycznie nie było (na palcach dwóch rąk można policzyć bijatyki na PC z tego okresu). Tak samo FPS nie znają już różnicy myszka a pad.
No i granie na konsoli traci powoli już swój urok, zwiechy coraz częściej się pojawiają, łatki i instalacje gier to codzienność no i wszystko idzie w kierunku usługi. Kiedyś Playstation czy Xbox będą usługą za którą będziemy płacić abonament a nie konkretnym sprzętem. Chyba ,że rozwój znów ruszy jak z kopyta bo póki co PS4 czy Xbox One nie idą jakoś znacznie do przodu;)

Chociaż taki Shenmue to klasyka klasyk, czegoś takiego nie było na PC.
Famicom!

Kurt
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 902
Rejestracja: 2007-04-14, 09:09

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Kurt » 2013-11-23, 10:51

Bijatyki na pc? Doa, Tekken, SC, nie są wydawane na pc, tak samo z jrpg które są pomijane.
Poza tym w czasie 2000 - 2003 mimo że sporo gier wydano wyłącznie na komputery, to również podobna sytuacja miała miejsce na ps2, xbox, czy gacka. Masa gier na wyłączność sprzętu od sony, ms itd

Czyli na tle dzisiejszych pctów next geny, a raczej obecna już generacja wypada blado, to smutne zważywszy na fakt, że na konfiguracji ps4, xone każą nam grać przez 5-7 lat. Jeśli na starcie coś jest słabsze to jak ma utrzymać wysoki poziom przez te wszystkie lata? Przecież przewaga pctów będzie co raz bardziej wyraźna. Ja aż tak na grafikę nie patrzę, jednak najlepiej to nie wróży.

Już dzisiaj B4 na obecną, nową generację wygląda sporo słabiej niż wersja na pc. To co będzie za parę lat.

Awatar użytkownika
kolo
Redaktor
Redaktor
Posty: 2740
Rejestracja: 2011-01-22, 10:47
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: kolo » 2013-11-23, 11:24

Kurt pisze:Bijatyki na pc? Doa, Tekken, SC, nie są wydawane na pc, tak samo z jrpg które są pomijane.
Na PC będzie DoA Online, Soul Calibur już dawno przestał się tak naprawdę liczyć. Z bardziej liczących się bijatyk które kojarzę i pojawiły się na PC:
Street Fighter 4 (w tym AE)
Street Fighter X Tekken
King of Fighters 13
BlazBlue Calamity Trigger
Naruto
Skullgirls
Wszystko to obecna generacja, biorąc pod uwagę że na konsole też wychodzi coraz mniej bijatyk to i tak jest nieźle, prawdę mówiąc żałuję wyłącznie nieobecności Virtua Fighter 5.
A jRPG? Po co mi jRPG kiedy mam cRPG?

Koniec offtopu z mojej strony, moją odpowiedź na ostatnie pytanie znacie, dodam jeszcze od siebie że dobrze jest w połowie generacji zmienić kartę grafiki na nowszą (zakładając że nie kupiliśmy sobie wcześniej jakiejś lepszej), koszty porównywalne z zakupem nowej gry na nową konsolę :undecided:
Sega, Sega über alles
Obrazek

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Ukukuki » 2013-11-23, 11:32

A Mortal Kombat:P? Ostatnia odsłona jest miodna.

W necie krążą plotki o problemach z napędem w Xbox One.
Famicom!

Manifesto
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 417
Rejestracja: 2013-06-18, 11:22
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Manifesto » 2013-11-23, 11:40

Ukukuki pisze:Z całą resztą się zgadzam, natomiast właśnie z exclusivami już nie, jak dla mnie 1995-2003-4 to były złote czasy grania na PC, masa gier których nie było na konsolach albo były w gorszej jakości (FPSy, RTSy i cRPG).
Chyba się nie zrozumieliśmy, gdyż napisałem tylko i wyłącznie o technicznej stronie eksluzywnych gier w momencie premiery konsol tamtego okresu. Nie da się ukryć, że gry w roku 1996 lepiej wyglądały na PSX i Saturnie i tak było właśnie do czasu kiedy popularność zaczęły osiągać karty z chipsetem Voodoo (1998 rok). Gry na PSX miały wtedy taką grafikę i płynność o jakiej PC się nie śniło. Oczywiście masz rację, PC w momencie premiery PSX i później miał śwetne gry - sam wówczas grałem tylko i wyłącznie na PC i z łezką w oku wspominam gry cRPG jak Fallout, Torment itp., ale nie to jest przedmiotem tej dyskusji.

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Ukukuki » 2013-11-23, 11:57

W takim razie źle odczytałem twój post;)
Famicom!

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Axi0maT » 2013-11-24, 15:13

Panowie, nie rozumiem tych gorzkich zali. Jesli wam sie konsole nie podobaja a wolicie piecyk to w czym problem? Przeciez nikt was nie trzyma sila... Mozecie jarac sie na kompie wybranymi grami i szczegolikami ktorych na swoim monitorku 20 kilka cali nie ujzycie i tak w trakcie dynamicznej rozrywki. Domena konsol sa gry lekkie i szybkie ktorych na PC najzwyczajniej brak. Jesli ktos kupuje konsole to wie czego chce - gier ktorych nie ma na PC, oraz przede wszystkim - DLA WYGODY. Kupuje, siadam na dupsku (lub moze raczej - rozwalam sie wygodnie w fotelu) i gram... Na Pc tego nie doswiadcze. Zreszta jesli juz az tak bardzo wam zal dupe sciska ze nowe konsole sa zbyt PeCetowe, to moze warto przypomniec sobie dlaczego jestescie tu i teraz w tym wlasnie miejscu - na retroage... Bo stare gry sa lepsze :) Po co plakac nad nowosciami, skoro my mamy grania na najblizsze 20 lat zapewnione bawiac sie starociami :)

frabi
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 561
Rejestracja: 2012-03-10, 11:08
Lokalizacja: Wrocław

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: frabi » 2013-11-24, 21:26

Axi0maT pisze:Panowie, nie rozumiem tych gorzkich zali. Jesli wam sie konsole nie podobaja a wolicie piecyk to w czym problem? Przeciez nikt was nie trzyma sila...[...] Po co plakac nad nowosciami, skoro my mamy grania na najblizsze 20 lat zapewnione bawiac sie starociami :)
Tak mądrze powiedziane, że aż sprawdziłem jeszcze raz czy to na pewno Axio0maT pisał ;).
Zgadzam się w 100% - ceną rozwoju jest większe rozbudowanie sprzętu i softu i po prostu trzeba się z tym pogodzić albo grać wyłącznie na starociach. Pewnie podobne obawy były jak konsole przechodziły z cartów na CD - że bedą mniej niezawodne, płyty będą się rysować, lasery psuć itp. I tak właśnie było. Tylko, że w zamian dostawaliśmy gry jakich nigdy by się nie zmieściło na carcie.
Nowe konsole będą nas wkurzać pewnie jeszcze większą ilością updatow, zwisów itp, ale mam nadzieje, że jakoś nam to wynagrodzą. A jak ktoś woli po prostu odpalić konsole i grac, to na szczęście w 8 i 16 bitach wystarczająco dobrej zabawy jeszcze czeka :D
C64C&G, A500, A2600, A7800, Videopac, Saba Channel F, SMS, SMD, NES, SNES, N64, PSX, Vectrex, PS3, 3DO, GB Classic, Color, Pocket, Advance & SP, NDS Lite, Sega GG, 3DO
wish list: Entex Adventure Vision, Magnavox Oddysey, A2600 Heavy Sixer, Metal Slug Arcade

Don
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 285
Rejestracja: 2013-04-20, 11:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Don » 2013-11-25, 15:52

Xbone dotarł cały i zdrowy. Nie powiem, emocje były jak odpalałem gre z płyty i zastanawiałem się czy maszyna nie zawarczy jak traktor:P Ale nie - gry odpalają. Więcej wrażeń wkrótce.

Ukukuki
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 3400
Rejestracja: 2008-01-25, 19:20
Lokalizacja: okolice Mielca

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: Ukukuki » 2013-11-25, 16:32

I jak zadowolony:)?
Famicom!

Awatar użytkownika
hat
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1718
Rejestracja: 2009-03-14, 22:03
Lokalizacja: miasto biznesu i seksu

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: hat » 2013-11-25, 19:18

Jak jest zadowolony to pewnie gra i nie ma czasu na pisanie głupot na forum :D
Obrazek

Awatar użytkownika
kolo
Redaktor
Redaktor
Posty: 2740
Rejestracja: 2011-01-22, 10:47
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Re: Premiera nowej konsoli Microsoftu

Post autor: kolo » 2013-12-30, 00:51

Ankieta na gamefaqs pod tytułem "masz już Xone?" Wyniki są tak że że aż podejrzane :D
http://www.gamefaqs.com/poll/5371
Sega, Sega über alles
Obrazek

ODPOWIEDZ