Żywotność carta

Awatar użytkownika
artemis
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 554
Rejestracja: 2008-07-17, 11:40

Żywotność carta

Post autor: artemis » 2008-11-26, 00:53

Jaka jest wg was żywotność carta na N64? czy za 50 lat nadal bedzie działał...? to samo tyczy sie konsoli? Nie wiem czemu ale zastanawia mnie to :P . Lubie długowieczne konstrukcje :P . Jak wiem, że coś pobawi mnie rok albo 2 a potem ma sie zepsuć to zwykle nie kupuje tego mimo, że tak naprawde użytkować tego przez aż taki długi okres czasu nie bede raczej... :P

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

Post autor: Axi0maT » 2008-11-26, 07:33

Produkty Nintendo od zawsze charakteryzowaly sie wysoka jakoscia wykonania i przede wszystkim wytrzymaloscia. Jak na ironie nasuwa sie najslabsza konstrukcja Nintendo - galka analogowa w padzie N64... ilez sie juz tego zakatowalo :cry:

Co do samej konsoli N64 to jest to prawdopodobnie obok GameCube najwytrzymalsza konsola na swiecie. Przy upadkach z duzej wysokosci moze gdzie niegdzie peknac plastik (mi po upadku jednej z konsol z szafy nadlamal sie ten zaokraglony "naroznik"), ale sama elektronika jest niemal niezniszczalna. Widzialem wielokrotnie na gieldzie jak lezaly w pudlach na deszczu, kupowalem je za grosze (po 3-5pln) i w domu okazywalo sie ze wszystko dzialalo idealnie. Dotychczas z konsol, ktore przeszly przez moje rece (a bylo ich conajmniej 10) tylko 1 N64 okazalo sie uszkodzone - przyczyna nieznana, bo taka ja kupilem :( Jeden z bywalcow forum kiedys spalil jedno N64 bo nie mial Jumper Paka i wsadzil zamiast niego kawalek blaszki, ktora oczywiscie spowodowala zwarcie. Konsola wiec zostala zepsuta niejako na wlasne zyczenie jej wlasciciela. O innych przypadkach padnietych N64 nie slyszalem wiec mozna smialo stwierdzic ze jak na wiek tej konsoli to wynik jest wrecz niesamowity.

Odnosnie gier do N64. Nie spotkalem jeszcze NIGDY zadnej gry do N64 ktora by nie dzialala. Mialem czasem przypadki kartridzow ze startymi stykami ktory nagminnie nie zaskakiwal, ale po ktorejs tam probie zawsze udawalo sie je odpalic. Zastanawia mnie kwestia bateryjek podtrzymujacych pamiec na save na kartridzach. Nie wiem jak to zostalo rozwiazane w przypadku gier na N64, bo zadnego kartridza jeszcze nie rozkrecalem (choc mam do tego sprzet). Jesli jest to taka sama bateryjka jak w przypadku gier na SNES czy GameBoy to wyglada na to ze na dniach zaczna sie z tym problemy, bowiem zywotnosc takiej bateryjki to ok 10 lat, a tyle maja wlasnie przecietnie gry na N64. Pozyjemy, zobaczymy... mi na szczescie (odpukac w niemalowane) narazie wszystko dziala idealnie :D

Awatar użytkownika
artemis
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 554
Rejestracja: 2008-07-17, 11:40

Re: Żywotność carta

Post autor: artemis » 2008-11-26, 10:11

No to mnie troche zmartwiles... Mowie oczywiście o bateryjce... W jaki sposób dałoby sie ja wymienić w takim razie jakby juz padła? Jest wogole możliwość? Najlepiej bez jakiegoś lutowania. Sa w sumie jeszcze memorki do n64, ale one pewnie maja podobną żywotność noi chyba nie z każda gra dziala...

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

Post autor: Axi0maT » 2008-11-26, 11:16

artemis pisze:W jaki sposób dałoby sie ja wymienić w takim razie jakby juz padła? Jest wogole możliwość? Najlepiej bez jakiegoś lutowania.
Jesli jest to zrealizowane tak jak w kartridzach do SNES lub GameBoya to nie ma z tym wiekszego problemu, bo wygladaloby to tak jak w artykule Gimiaka:
Wymiana baterii w grach na konsolę Game Boy
artemis pisze:a w sumie jeszcze memorki do n64, ale one pewnie maja podobną żywotność noi chyba nie z każda gra dziala...
Zgadza sie nie kazda gra obsluguje Controler Paka, niektore zapisuja dane bezposrednio na kartridzu. Zywotnosc jest zblizona bo to takie same baterie. Ja juz w 3 Controler Pakach musialem wymienic bateryjke.. wiec jesli w grach jest to podobna konstrukcja to lada moment zaczna sie sypac kartridze do N64... musze sie w domu zabrac i jakiegos rozkrecic... Wzbudziles moja ciekawosci i teraz chce zobaczyc jak to wyglada w srodku :)

Awatar użytkownika
artemis
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 554
Rejestracja: 2008-07-17, 11:40

Re: Żywotność carta

Post autor: artemis » 2008-11-26, 12:00

To jak rozkręcisz to daj znać od razu... Bo jakby nie dalo sie wymienić to ja nie wiem co to by bylo:-P a tak procentowo mniej wiecej to w ilu grach dziala ta memorka
?

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

Post autor: Axi0maT » 2008-11-26, 12:11

artemis pisze:a tak procentowo mniej wiecej to w ilu grach dziala ta memorka
Szczerze to nigdy nieliczylem ile to gier.... Ale mysle ze ok polowa. kolejna 1/2 zapisuje na kartridzach... A sa jeszcze takie, ktore wogole nie maja mozliwosci zapisu danych...

Awatar użytkownika
Spyro1993
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2184
Rejestracja: 2008-06-29, 16:49
Lokalizacja: Knurów
Kontakt:

Re: Żywotność carta

Post autor: Spyro1993 » 2008-11-26, 13:37

Axi0maT pisze:(...)musze sie w domu zabrac i jakiegos rozkrecic... Wzbudziles moja ciekawosci i teraz chce zobaczyc jak to wyglada w srodku :)
To jak rozkręcisz to zrób zdjęcie i tu wrzuć, ok? :wink:
Mój friendcode:
Nintendo 3DS: 1075-0891-4847
Nintendo Switch: SW-7223-6894-3313

(2b v ~2b) - Szekspir

Awatar użytkownika
artemis
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 554
Rejestracja: 2008-07-17, 11:40

Re: Żywotność carta

Post autor: artemis » 2008-11-26, 16:03

Przylanczam sie do prośby:) i mam nadzieję ze nie okaze sie ze bateryjki sa na stale wmontowane do carta bo wtedy mozemy sie pożegnać niedlugo z niektórymi grami:/

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

Post autor: Axi0maT » 2008-11-26, 17:53

Otworzylem dwa kartridze: Aerofighters Assault i Super Mario 64. Obie gry nie obsluguja Controler Paka i umozliwiaja zapisywanie informacji na samym kartridzu z gra. (sorrki za zdjecia bardzo slabej jakosci ale cos oswietlenie nie wyszlo :( )

Oto zdjecia karta po otwarciu:
Obrazek

Aerofighters Assault:
przod (przod po otwarciu, ale zasadniczo ta czesc znajduje sie w tylnej czesci karta)
Obrazek
tyl (czyli przod :P)
Obrazek

i dla porownania Super Mario 64:
przod:
Obrazek
tyl:
Obrazek

Jak widac nie dosc ze kartridze wygladaja identycznie to baterii nigdzie tu niema... No chyba ze ja jej nie widze. Moze to jakas nowa konstrukcja i baterie zrobili w jakiejs kosmicznej technologii? Wyglada jednak na to ze Nintendo pomyslalo o wszystkim i uzyli jakiegos porzadnego rozwiazania... cos w stylu malych ukladow reprogramowalnych? Nie chce sie wypowiadac... Moze Senshu albo Siudym sie wypowiedza.. oni z cala pewnoscia wiedza lepiej ode mnie :)
Ostatnio zmieniony 2008-11-26, 18:06 przez Axi0maT, łącznie zmieniany 2 razy.

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

Post autor: ramzes64 » 2008-11-26, 17:58

zrob z teko konkretny artykul na strone, a nie na forum - bo zginie w zasypie postow
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

Post autor: Axi0maT » 2008-11-26, 18:08

Axi0maT pisze:zrob z teko konkretny artykul na strone, a nie na forum - bo zginie w zasypie postow
Nie wiem czy jest sens.. czy kogos procz waskiej grupy osob to interesuje...

PS: Poprawilem kolejnosc zdjec, bo sie pomieszaly jak je wrzucilem za pierwszym razem.

Awatar użytkownika
Mejs
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 498
Rejestracja: 2006-08-09, 17:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Żywotność carta

Post autor: Mejs » 2008-11-26, 18:12

5 sposobów save'ów na N64: EEPROM (512 bytes), 4X EEPROM (2Kbytes), SRAM (32Kbytes), FlashRAM (128Kbytes) i Controller Pak (256Kbytes). Czyli nagrywanie informacji na układy wielokrotnego zapisu.

A Ty Axiomat moja droga Bestio nie bądź tak pesymistycznie nastawiony, myśle że póki masz dla kogo pisać to pisz.

Senshu
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 470
Rejestracja: 2005-12-20, 23:11

Re: Żywotność carta

Post autor: Senshu » 2008-11-26, 18:13

Axio - zamiast sram i bateryjki jest eeprom, to ten najmniejszy ukladzik na plytce.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8531
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

Post autor: Axi0maT » 2008-11-26, 18:15

Wielkie dzieki chlopaki za wsparcie w temacie :D Czyli mowiac w skrocie nie ma co sie przejmowac ze nam baterie na kartridzu padna... mozna by stwierdzic ze kartridze sa rownie niezniszczalne co samo N64 :D

Awatar użytkownika
artemis
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 554
Rejestracja: 2008-07-17, 11:40

Re: Żywotność carta

Post autor: artemis » 2008-11-26, 18:17

Świetna robota :smile: . Szkoda tylko, że nie wyjaśnia naszych wątpliwości.... Więc z artykułem na razie bym sie wstrzymał jeszcze :smile: ... Myślę, że kwestia jest dość istotna bo mnie na przykład interesuje czy za 5,7 lat na większości moich cartów save będzie sie trzymał czy nie... i myśle ze pare osób tutaj też... :smile: . A może save jest tutaj niezniszczalny? No bo jeżeli nie ma bateryjki no to jak coś nawali to już po grze...


EDIT!! :grin:

Ledwo pisałem posta a juz sie odpowiedź pojawiła w tym czasie :smile: . Kamień spadł mi z serca :P .

ODPOWIEDZ