Żywotność carta

Wiadomość
Autor
mca64
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 659
Rejestracja: 2010-02-06, 15:18

Re: Żywotność carta

#76 Post autor: mca64 »

Nie obsluguja. Jumper Pak jest to zwykla zworka - uklad musi byc zamkniety aby konsola dzialala. WZamiast jumper paka mozna wsadzic jak juz wyzej psialem dodatkowe 4MB do konsoli (expansion pak). Warto w to zainwestowac, bo na prawde w niektorych grach roznica w grafice jest kolosalna - np w Raymanie 2 albo Turok 2
PRQc
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 384
Rejestracja: 2011-05-27, 16:32

Re: Żywotność carta

#77 Post autor: PRQc »

Wielkie dzięki mca64 za pomoc :smile:

Nakombinowali trochę z tymi akcesoriami do N64. EP jak bym miał kupować to dla Donkey konga tylko.

No ale nadal nie wiem dlaczego w rayman2 i mario jak mam opcję save nie mogę jej wykonać??
Awatar użytkownika
kanarekkk
Administrator forum
Administrator forum
Posty: 2513
Rejestracja: 2011-06-09, 13:51
Lokalizacja: TRN
Kontakt:

Re: Żywotność carta

#78 Post autor: kanarekkk »

teraz to pewnie z braku karty pamieci . tej co mca64 dal obrazki . wkladasz do pada i wlaczasz konsole . wtedy bedzie opcja save aktywna ;-)


a w mario opcje save masz po zdobytej gwiazdce ?
PRQc
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 384
Rejestracja: 2011-05-27, 16:32

Re: Żywotność carta

#79 Post autor: PRQc »

No ale gry mają "zapis" na kartridżu więc po co mi CP? A kanarekkk włączałes mario bez CP? działają ci save?
Awatar użytkownika
kanarekkk
Administrator forum
Administrator forum
Posty: 2513
Rejestracja: 2011-06-09, 13:51
Lokalizacja: TRN
Kontakt:

Re: Żywotność carta

#80 Post autor: kanarekkk »

dziala bez problemu ;) i z cp i bez ;) a rayman nie wiem jak ma save,moze ktos barziej obeznany niech sie wypowie :)
Obrazek
mca64
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 659
Rejestracja: 2010-02-06, 15:18

Re: Żywotność carta

#81 Post autor: mca64 »

od gry zalezy gdzie zapisuje, czy osbluguje rumble paka albo expansion pak. Sprawdzaj w google okladki boxow, po prawej stronie masz symbole obslugiwanych akcesoriow. Jezeli jest ikonka karty pamieci, to raczej save da sie zapisac tylko na karte pamieci, ale sa tez wyjatki np Diddy Kong Racing pozwala zapisywac save'y zarowno na karte pamieci jak i bezposrednio na carta.
PRQc
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 384
Rejestracja: 2011-05-27, 16:32

Re: Żywotność carta

#82 Post autor: PRQc »

Teraz już wszystko jasne. Dzięki chłopaki :smile:

@mca64 co do CP to wyśle ci PW potem.
Tomek Walancik
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 645
Rejestracja: 2021-01-20, 11:00
Lokalizacja: Polska (Zachodniopomorskie)
Kontakt:

Re: Żywotność carta

#83 Post autor: Tomek Walancik »

O ile będziesz o nią dbać to będzie działała bardzo długo.
Nervil18
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 5
Rejestracja: 2022-11-16, 12:17

Re: Żywotność carta

#84 Post autor: Nervil18 »

Hej

Odświeżam temat :-)

Czy gry po tylu latach nadal trzymają zapisy gier ?
Kiriki-kun
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1061
Rejestracja: 2014-11-21, 01:48

Re: Żywotność carta

#85 Post autor: Kiriki-kun »

Cześć,

Trochę ogólne pytanie bo na przestrzeni lat trochę się sposób zapisu zmieniał.
Jeżeli pytasz o starsze konsole, to NES i GB używały baterii, które z tego co kojarzę potrafią działać 15-20 lat.
Nowsze konsole już nie wymagały podtrzymywania pamięci, więc w teorii powinny działać wiecznie.
Aczkolwiek okazjonalne odczytanie i zapisanie pewnie pomaga, no i oczywiście może wystąpić awaria sprzętu.
Nervil18
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 5
Rejestracja: 2022-11-16, 12:17

Re: Żywotność carta

#86 Post autor: Nervil18 »

Chodzi mi konkretnie o gry na platforme N64 😁

Mam trochę tytułów i jestem ciekawy czy za jakiś czas mogą mi przestać działać.....
Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8560
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

#87 Post autor: Axi0maT »

Mi na przestrzeni lat zaden save w cartach do N64 nie padl. Ostatnio gram jakby mniej na N64 ale wciaz nie zauwazylem zadnych problemow z zapisem.
Nervil18
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 5
Rejestracja: 2022-11-16, 12:17

Re: Żywotność carta

#88 Post autor: Nervil18 »

Dobrze słyszeć :⁠-⁠) bo jeżeli w grze przestanie trzymać pamięć to pewnie taka gra bardzo dużo straci na wartości ?🤔
Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8560
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

#89 Post autor: Axi0maT »

Patrze sobie.. i patrze.... i widze ze jest sporo nowych informacji na temat tego jak N64 trzyma save na kartridzu. Mysle ze pora napisac na ten temat artykul. Ogolnie jak gra przestanie trzymac save to mimo wszystko da sie uratowac - troche lutowania i powinno dzialac. Ale faktycznie jego wartosc spadnie, bo wymaga kilku zabiegow aby save "ozywic".
Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8560
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Żywotność carta

#90 Post autor: Axi0maT »

Zebralem wszystkie informacje na temat zywotnosci ukladow na kartridzach z naciskiem na te odpowiedzialne za trzymanie Save'ow. Wyszedl chyba calkiem interesujacy artykul z tego. Osoby zainteresowane tematem zapraszam na strone glowna naszego serwisu:
https://retroage.net/sposoby-zapisywani ... ntendo-64/
ODPOWIEDZ