The Legend of Zelda: Twilight Princess

Lien
'dopchal sie i chce pisac'
'dopchal sie i chce pisac'
Posty: 271
Rejestracja: 2006-08-06, 13:18

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: Lien » 2007-01-09, 08:49

Prosze bardzo..

http://www.kotaku.com/gaming/twilight-p ... 217223.php

Komentarz loustone
As for the reason there are only 6 tracks:
According to the research I've done, all the music in Twilight Princess is midi (like all the Zelda titles before it)..
Proponuje jeszcze przeczytac ta recenzje: http://www.acegamez.co.uk/reviews_wii/T ... ss_Wii.htm

Zgadza sie, ze GC ma miniDVD, Wii zas DVD, ale nie zmienia to faktu, ze muzyka w Zeldzie jest MIDI :P, co prawda w bardzo wysokiej jakosci, ale zawsze..
Hell was full so I came back

Awatar użytkownika
Mejs
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 498
Rejestracja: 2006-08-09, 17:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: Mejs » 2007-01-09, 16:08

Warto przeczytac cala wypowiedz tego pana:
As for the reason there are only 6 tracks:
According to the research I've done, all the music in Twilight Princess is midi (like all the Zelda titles before it), except for these 6 songs, which were orchestrated. So they are the only ones included because they are higher quality. The reason the rest is midi, is obviously not because the system can't handle anything better, or that Nintendo can't do anything better, it's that midi allows the music to change dynamically. There was a lot of talk about this around Wind Waker - the midi format allows the same music to change seamlessly. You know how you can tell when there are enemies near because the music gets quicker paced and more dramatic? That's midi. I'm assuming (since I haven't reached all these songs in the game yet) that these ones are during cut scenes, and therefore could be orchestrated without losing that dynamic.
Czyli w skrocie o Midi: Nintendo uzylo go aby moc robic dynamiczniejsze przejscia w muzyce podczas roznych momentow w grze np. kiedy przeciwnik sie zbliza muzyka miarowo staje sie coraz szybsza/straszniejsza zalezy od oponenta. Ten koles napisal rowniez ze Nintendo we wszystkich Zeldach uzywa MIDI i nie jest to spowodowane slaboscia sprzetu tylko dynamika przejsc pomiedzy utworami.

P.S. Dzieki Axiomat za mile podejscie do kogos kto ma racje.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: Axi0maT » 2007-01-10, 07:39

Sorry jesli sie obraziliscie. Moze chociaz troche naprostuje... :?
Faktycznie - wyglada na to ze to jest midi... Dla mnie osobiscie uzycie tego formatu jest jakas paranoja. Mamy dziesiatki technologi i algorytmow ktore umozliwiaja plynne przenikanie dzwiekow. Mozna bez problemu uzywac muzyki wysokiej jakosci - tak jest przeciez w wiekszosci obecnych gier. Dla mnie zmarnowali potencjal - co niezmienia faktu ze gierka jest genialna!
Zwracam honor tym ktorych urazilem swoja wypowiedzia - Lien i Mejs.

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: Morden » 2007-01-10, 12:08

Konsolowe midi to z lekka inna historia. Niekoniecznie musi ono uzywac sprzetowych probek. Final Fantasy na PlayStation korzystalo z formatu zblizonego midi, ale kazda z gier wyposazona byla we wlasne probki.

Argument plynnych przejsc klada na przyklad gry z serii Metal Gear Solid, gdzie wielostopniowy ambient plynnie przechodzi w kolejne stadia. Owszem, tempo nie zmienia sie na zywca, ale jesli komus przeszkadzalo rozwiazanie z MGS, reka w gore. Jakiej jakosci byla muzyka w tej grze, wie kazdy.

Nintendo bankowo odejdzie od tego systemu z nadejsciem nastepnej czesci. Wykorzystanie tego samego patentu spowodowane moze byc po czesci lekka zadyma zwiazana z premiera nowej konsoli i szybkim portem gry z GameCube na Wii. Poza tym milo jest slyszec znajome plumkania gry cos sie otworzy, rozwiazesz zagadke czy wyjmiesz cos ze skrzyni. Osobiscie jade wersje Wii, ktora od wersji GC rozni sie naprawde nieznacznie i nie narzekam.
Obrazek

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: Axi0maT » 2007-01-10, 13:46

Morden pisze:Konsolowe midi to z lekka inna historia. Niekoniecznie musi ono uzywac sprzetowych probek.
......
kazda z gier wyposazona byla we wlasne probki.
Sugerujesz ze zrobili taki a'la track'owa muzyke gdzie instrumenty zostaly zastapione przez konkretne sample? To by bylo bardziej prawdopodobne... i ku temu bym sie chyba sklonil, anizeli ku oryginalnemu midi.

siudym
'czasem cos napisze'
'czasem cos napisze'
Posty: 335
Rejestracja: 2006-05-05, 23:20

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: siudym » 2007-01-11, 08:02

Pewnie, ze tak. Midi midi nie do konca rowne ;) Przeciez to jasne, ze rozne systemy midi maja rozne sample/intrumenty - np. odpalamy jakis plik .mid na SBLIVE! a potem ten sam na starym SB16 albo Gravisie - muzyka ta sama, ale zupelnie inaczej bedzie brzmialo.
Tak samo w grach, ale tutaj nie ma na stale ustalonych sampli, bo kazdy producent gry moze sobie zmieniac co chce :)

Nintendo cos podobnego do midi zastosowalo tez w SNES - tutaj tez mamy song+sample/intrumenty, czyli sekwencje (utworki) sa rozne i jest ich wiele (tyle ile utorkow), ale uzywaja tego samego banku instrumentow w grze (bank midi). Oczywiscie rozne gry maja swoje inne instrumenty/sample (w snes takze wszystko MUSI sie zmiescic w 64KB sound ramu :)

ZELDA TP wlasnie ma takie midi lub cos podobnego (co jak co, ale jest to "sekwencjowana/trackowana" muzyka w jakims podobnym formacie do midi/xm/mod :)

ps. A co do Gamecube: Ja wypatrzylem GC na allegro, stal za 200zl, 1dzien do konca, gosciu bez komentarzy. GC czarny+dwie gry+karta 64m+pad+kabel RGB pozlacany+zasilacz - pisalo,ze stan dobry. Kupilem za 200zl, okazalo sie, ze GC stan jak NOWY! dwie gry sprzedalem za 70zl :D = Gc wyszedl za o 130zl ;)

Awatar użytkownika
Mejs
'radzi sobie'
'radzi sobie'
Posty: 498
Rejestracja: 2006-08-09, 17:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: Mejs » 2007-01-11, 16:37

Ha! Gralem dzisiaj pierwszy raz w Zelde TP. Poczatek jak zwykle w Zeldach nie porywajacy, do tego pogralem na save'u kumpla tuz przed przejsciem tez bylo fajnie. Najbardziej podobalo sie celowanie z luku/bumerangu :o

Axiomat przeprosiny przyjete :P

Awatar użytkownika
3bik_z
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-05, 21:03

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: 3bik_z » 2008-05-15, 16:53

Wreszcie znalazlem temat o Zeldzie TP. W sumie to mam wersje na Wii, ale nie ma specjalnej roznicy. Gierke przeszedlem, zostala mi tylko Cave of Ordeals, cus nie moge tego przejsc. Nowa Zelda to moja pierwsza gra na Wii (poza WiiSports oczywiscie) i zrobila na mnie bardzo duze wrazenie, najfajniejsze jest sterowanie posagami. A najlepszy dungeon to oczywiscie Temple of Time. Kurcze tak mi sie podobalo, ze chyba jeszcze raz sobie przejde. Dodam jeszcze, ze jest to pierwsza Zelda w jaka kiedykolwiek gralem.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: Axi0maT » 2008-05-15, 16:59

3bik_z pisze:Dodam jeszcze, ze jest to pierwsza Zelda w jaka kiedykolwiek gralem.
No to masz sporo do nadrobienia, bo Zelda TP moze jest najlepsza pod wzgledem oprawy audiowizualnej, ale fabularnie zdecydowanie do najlepszych nie nalezy. Polecam The Legend of Zelda - A Link to the Past i oczywiscie The Legend of Zelda Ocarine of Time.

Awatar użytkownika
3bik_z
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-05, 21:03

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: 3bik_z » 2008-05-15, 17:04

Niedlugo ruszam na podboj Virtual Console. Na pierwszy ogien pojda Zeldy, najbardziej chce obczaic slynna Okaryne, pozniej sie zobaczy. Dla mnie fabula jest bardzo waznym czynnikiem jezeli chodzi o gry takiego typu i wlasnie fabuly porzadnej mi w TP brakowalo. Cos tam bylo, ale raczej kiepsko. Mam nadzieje, ze w nastepnej Zeldzie fabuly porzadnej nie zabraknie.

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: ramzes64 » 2008-05-15, 19:20

3bik_z pisze:Wreszcie znalazlem temat o Zeldzie TP.
chodzi Tobie o temat na tym forum? Hmm

Jesli szukasz czegos wiecej, moze tam cos znajdziesz - http://zelda.gry-online.pl/news.php

w TP nie gralem, ale Ocaryna na N64, ahh - nawet nie bede wam mowil ile w ta gre gralem, jakie mialem odstepy czasu(przerwy), slownik na kolanach itd, za mlodu chlopak sie paru slowek w Engliszu nauczyl szybciej niz w szkole (rzeka, jezioro, las...) ;)

wiecej nie powiem, bo mnie Morden zjedzie.
Ostatnio zmieniony 2008-05-15, 21:07 przez ramzes64, łącznie zmieniany 1 raz.
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

Awatar użytkownika
3bik_z
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 108
Rejestracja: 2008-04-05, 21:03

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: 3bik_z » 2008-05-15, 20:48

Tak, chodzilo mi o temat. Portal Zelda-Central znam, wpadam tam czasem. Na ta Okaryne to mam coraz wieksza ochote, bedzie trzeba sprawdzic. Podobna jest do Zeldy TP? W sensie samego gameplayu, nie fabuly. W ogole sa jakos powiazane? Bo sa podobne lokacje(podwodna swiatynia na przyklad)

ramzes64
Redaktor
Redaktor
Posty: 4174
Rejestracja: 2006-02-26, 01:50
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: ramzes64 » 2008-05-15, 21:09

No Zelda OoT to najlepiej oceniona gra juz od 10-11? lat - wiec sie nie zastanawiaj tylko bierz.
Professional N I N T E N D O Game Tester - od 1998r.

soberpl
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1984
Rejestracja: 2005-12-20, 23:41
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: soberpl » 2008-05-15, 21:14

Okaryna na Wii to juz nie to samo co na N64 :P Glownie za sprawa pada.

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: The Legend of Zelda: Twilight Princess

Post autor: Axi0maT » 2008-05-16, 06:42

ramzes64 pisze:No Zelda OoT to najlepiej oceniona gra juz od 10-11? lat - wiec sie nie zastanawiaj tylko bierz.
ramzes64 widze ze nie jestes na biezaco z najlepiej ocenianymi grami. Lider ostatnio sie zmienil i GTA IV przebil Ocaryne... zreszta jest o tym temat na forum retroage.

ODPOWIEDZ