F1 World Grand Prix
-
- 'wieszcz narodowy'
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2005-12-18, 22:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
F1 World Grand Prix
Kontynuujemy przeglad gier o tematyce Formuly 1 na Nintendo 64. Dzis na RetroAge trafia przepieknie wykonany pod wzgledem oprawy graficznej symulator. Zobaczcie sami - oto przed wami F1 World Grand Prix.
Przeczytaj recenzje gry F1 World Grand Prix
Przeczytaj recenzje gry F1 World Grand Prix
-
- Wsparcie sprzętowe
- Posty: 1481
- Rejestracja: 2005-12-21, 02:50
- Lokalizacja: Miasto Smoka
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
Jeden z moich ulubionych, "powaznych" racerow na N64 Kiedys nie moglem sie do niego przekonac...
Nie wiem jednak czy grafika zasluguje na 10, wszak to gra dosc stara jak na N64 i w porownaniu z innymi tytulami z tamtego okresu (czy tez, jak to napisales w innym topicu - w porownaniu z gier ktore wykorzystuja Exp Paka vs te ktore go nie wykorzystuja) sadze, ze zaslugiwalaby na 9. Sadze ze na "10" w kwestii grafiki zasluguja naprawde nieliczne gry (moim zdaniem Zelda:Oot, Banjo-Kazooie, ASB 99 czy NFL QBC 99 - i NIE dlatego ze jestem maniakiem NFL - ta gra po prostu przeslicznie wyglada).
Nie wiem jednak czy grafika zasluguje na 10, wszak to gra dosc stara jak na N64 i w porownaniu z innymi tytulami z tamtego okresu (czy tez, jak to napisales w innym topicu - w porownaniu z gier ktore wykorzystuja Exp Paka vs te ktore go nie wykorzystuja) sadze, ze zaslugiwalaby na 9. Sadze ze na "10" w kwestii grafiki zasluguja naprawde nieliczne gry (moim zdaniem Zelda:Oot, Banjo-Kazooie, ASB 99 czy NFL QBC 99 - i NIE dlatego ze jestem maniakiem NFL - ta gra po prostu przeslicznie wyglada).
GBC, TV POKER, BSS-01, C64, CDTV, A800XE, A2600 Jr, FC, SMS 2, GEN 2+32X, SNESx2+SGB, SATURN, PSX, N64x2, DC, NGC+AGP, PS2, XBOX, WII
"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"
"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8543
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
Hmmmm. w recenzji ktora dawalem Gimiakowi wystawilem 9,5 bo 10 zarezerwowalem dla drugiej czesci tej gry. Widac ze Gimiak rezygnuje z polowek i zaokraglil do gory. Dla mnie grafika w F1WGP jest po prostu przesliczna i do tego jeszcze realistyczna. Dziwie sie ze wsrod gier zaslugujacych wymieniles Zelda OoT... ja dalbym jej 7, no co najwyzej 8. Gra ma proste modele, wykorzystuje banalne techniki cieniowania (podobnie zreszta jak Super Mario 64) i tak naprawde ma niewiele tekstur z prawdziwego zdarzenia. Banjo - faktycznie jest niezly pod wzgledem graficznym - dalbym mu 9... zeby zasluzyc na 10 musialby wygladac tak jak Donkey Kong 64 - czyli trzeba by jeszcze troche dorobic - szczegolnie jesli chodzi o wode i efekty swietlne. W reszte wymienionych przez ciebie gier (ASB 99, NFL QBC 99) nie gralem dlatego sie nie wypowiadam na temat ich poziomu grafiki.
-
- Wsparcie sprzętowe
- Posty: 1481
- Rejestracja: 2005-12-21, 02:50
- Lokalizacja: Miasto Smoka
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
No, jak wiadomo nie ma dwoch ludzi o identycznych gustach wiec podalem tylko swoje typy. Ale faktem jest ze F1 WGP II pewnie zasluguje na 10 Na razie widzialem ja tylko na emu ale to nie moze stanowic zadnego wyznacznika, trzeba gre na zywo zobaczyc. Juz niedlugo powinienem ja sobie skad zalatwic.
GBC, TV POKER, BSS-01, C64, CDTV, A800XE, A2600 Jr, FC, SMS 2, GEN 2+32X, SNESx2+SGB, SATURN, PSX, N64x2, DC, NGC+AGP, PS2, XBOX, WII
"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"
"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8543
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
Zgadza sie... Jedno jest pewne - nie nalezy sie sugerowac screenami z emulatora - nie oddaja one nawet w 50% tego co jest na prawdziwej konsoli. Faktycznie - zazwyczaj rozdzialka jest wyzsza na emulatorku, ale tak naprawde nawet przy najlepszych pluginach ni wycisniesz takich rzeczy ktore sa perfekcyjnie realizowane sprzetowo np. rozmywanie (+ dodatkowo telewizor robi jeszze swoje). Jak gralem w F1WGP na konsoli to te drzewa wydawaly mi sie troche podejrzane, szczegolnie pod odpowiednim katem i podczas "parkowania" (podczas jazdy jest to niemal nie zauwazalne). A dopiero jak odpalilem emu w celu porobienia screenshotow do recenzji to zobaczylem jak to wyglada... Emu po prostu okaleczyl gre.AdamGilmore pisze:F1 WGP II pewnie zasluguje na 10 Na razie widzialem ja tylko na emu ale to nie moze stanowic zadnego wyznacznika, trzeba gre na zywo zobaczyc.
Za bardzo nie wiem co widzisz w Zeldzie OoT - fakt ze byla przelomem na owczesne czasy - tego nie mozna jej odmowic, ale tak naprawde N64 potrafi wycisnac sporo wiecej niz mozna zobaczyc w tej Zeldzie. Moim zdaniem nawet Majora Mask nie wyciska max z mozliwosci N64.AdamGilmore pisze:No, jak wiadomo nie ma dwoch ludzi o identycznych gustach wiec podalem tylko swoje typy.
Apropo 10-tek za grafike to rozumiem ze z ocena dla World Driver Champioship tez sie pewnie nie zgodzisz?
-
- Wsparcie sprzętowe
- Posty: 1481
- Rejestracja: 2005-12-21, 02:50
- Lokalizacja: Miasto Smoka
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
W WDC akurat 10 za grafike jest ocena jak najbardziej sluszna. Zapomnialem o niej wymieniajac tamte tytuly A co do Zeldy to nawet jesli modele i cieniowanie same w sobie nie zasluguja na 10 to urzeklo mnie po prostu to ze przez wiekszosc czasu gry widze wszystko pod sam horyzont
GBC, TV POKER, BSS-01, C64, CDTV, A800XE, A2600 Jr, FC, SMS 2, GEN 2+32X, SNESx2+SGB, SATURN, PSX, N64x2, DC, NGC+AGP, PS2, XBOX, WII
"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"
"Two things that kill videogaming: piracy and TASes"
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8543
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
Faktycznie... nie przypominam tam sobie tylnej plaszczyzny odciecia (poza ktora obiekty nie sa juz wyswietlane). Prawdopodobnie ma to przelozenie na jakosc obiektow. Poniewaz jest ich duzo i zakres widzenia jest ogromny to obiekty musza byc proste aby maszyna sobie poradzila z obrobka kazdego z nich... No to powiedzmy +1 do grafiki -> wychodzi mocne 8... do dziesiatki jednak troche mi tu jeszcze brakuje Mysle ze porownywanie np. takiego Donkey Kong 64 i Zeldy pod wzgledem grafiki jest po prostu niemozliwe.
- setezer
- 'calkiem niezly gosc'
- Posty: 654
- Rejestracja: 2005-12-22, 13:59
- Lokalizacja: Borzymin
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
Male wpadki, ktore udalo mi sie znalezc:
- kerling, to jest fonetyczny zapis, albo dyscyplina ktorej nie znam. Wydaje mi sie, ze powinno byc w cudzyslowie (lub zapisane po prostu - curling)
- w pierwszy akapicie zwracasz sie do jednej osoby "sprobuj", a potem juz do czytelnikow
- "ksztaltu tras i lakieru bolidow. Do naszej dyspozycji oddano perfekcyjnie wykonane 17 tras, z czego 16 to idealnie odzwierciedlone rzeczywiste trasy wchodzacych w World Grand Prix. Skoro sa prawdziwe trasy" - kilka razy "trasa/y", mozna zastapic torem, lokacja, szlakiem, droga wytyczona dla zawodnikow lub zostawic jako podmiot domyslny.
- "udzial w kolejnych wyscigach. Przed kazdym wyscigiem" - powtorzenie
- "Wydaje sie, ze jest tego duzo i sens wielokrotnego jezdzenia w kolko wydaje sie zbedny" - chyba lepiej wyrzucic to drugie "wydaje sie" i dac "jest"
- "jej zmiane. Zmiana parametrow" - powtorzenie, ktore latwo mozna zastapic - "modyfikacja parametrow"
- "okrazen wykonczyloby pewnie nawet najwiekszego fana. Mozemy wiec zmodyfikowac liczbe okrazen - od czterech do pelnej liczby okrazen" - powtorzenie
- "to realizm, realizm, realizm i jeszcze raz realizm" - powtorzenie, hehe.
- "sekundy uciekaja, a przeciwnicy uciekaja" - chyba lepiej: "sekundy uciekaja, a przeciwnicy razem z nimi".
- "jak w telewizji - nie zartuje - nic dodac" - (ja) nie zartuje
- "nie zauwazalne" - jakie? niezauwazalne
- "Wielu graczy zniecheci z pewnoscia poziom trudnosci gry, poniewaz gre mozna smialo nazwac symulacja bolidu Formuly 1, a co za tym idzie - gra jest piekielnie trudna." - powtorzenia.
To tak z grubsza, sa jeszcze powtorzenie na skrajach dlugich zdan, nie raza jakos szczegolnie. Brakuje tez kilku przecinkow.
Jutro postaram sie "doczepic" do drugiej recenzji. Ogolnie czy mi sie tekst podoba nie bede pisal, za bardzo nie jestem dobry w ocenianiu cudzej pracy tworczej. Jedyne w czym sie moge przydac, to w wylapywaniu drobnych bledow. Pozdrawiam.
- kerling, to jest fonetyczny zapis, albo dyscyplina ktorej nie znam. Wydaje mi sie, ze powinno byc w cudzyslowie (lub zapisane po prostu - curling)
- w pierwszy akapicie zwracasz sie do jednej osoby "sprobuj", a potem juz do czytelnikow
- "ksztaltu tras i lakieru bolidow. Do naszej dyspozycji oddano perfekcyjnie wykonane 17 tras, z czego 16 to idealnie odzwierciedlone rzeczywiste trasy wchodzacych w World Grand Prix. Skoro sa prawdziwe trasy" - kilka razy "trasa/y", mozna zastapic torem, lokacja, szlakiem, droga wytyczona dla zawodnikow lub zostawic jako podmiot domyslny.
- "udzial w kolejnych wyscigach. Przed kazdym wyscigiem" - powtorzenie
- "Wydaje sie, ze jest tego duzo i sens wielokrotnego jezdzenia w kolko wydaje sie zbedny" - chyba lepiej wyrzucic to drugie "wydaje sie" i dac "jest"
- "jej zmiane. Zmiana parametrow" - powtorzenie, ktore latwo mozna zastapic - "modyfikacja parametrow"
- "okrazen wykonczyloby pewnie nawet najwiekszego fana. Mozemy wiec zmodyfikowac liczbe okrazen - od czterech do pelnej liczby okrazen" - powtorzenie
- "to realizm, realizm, realizm i jeszcze raz realizm" - powtorzenie, hehe.
- "sekundy uciekaja, a przeciwnicy uciekaja" - chyba lepiej: "sekundy uciekaja, a przeciwnicy razem z nimi".
- "jak w telewizji - nie zartuje - nic dodac" - (ja) nie zartuje
- "nie zauwazalne" - jakie? niezauwazalne
- "Wielu graczy zniecheci z pewnoscia poziom trudnosci gry, poniewaz gre mozna smialo nazwac symulacja bolidu Formuly 1, a co za tym idzie - gra jest piekielnie trudna." - powtorzenia.
To tak z grubsza, sa jeszcze powtorzenie na skrajach dlugich zdan, nie raza jakos szczegolnie. Brakuje tez kilku przecinkow.
Jutro postaram sie "doczepic" do drugiej recenzji. Ogolnie czy mi sie tekst podoba nie bede pisal, za bardzo nie jestem dobry w ocenianiu cudzej pracy tworczej. Jedyne w czym sie moge przydac, to w wylapywaniu drobnych bledow. Pozdrawiam.
Stare dobre gry: http://www.zagraj.republika.pl
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8543
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
No setezer, ale pojechales... Pol recenzji musialbym wyciac
- setezer
- 'calkiem niezly gosc'
- Posty: 654
- Rejestracja: 2005-12-22, 13:59
- Lokalizacja: Borzymin
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
Jakie wyciac, jakie wyciac... to tylko drobne poprawki. Napisz jesli nie chcesz bym czytal kolejne Twoje recenzje.
Stare dobre gry: http://www.zagraj.republika.pl
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8543
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
Nieeee, setezer nie przesadzaj.. Jest ok. Tylko bylem zdziwiony ze az tyle tego znalazles
- setezer
- 'calkiem niezly gosc'
- Posty: 654
- Rejestracja: 2005-12-22, 13:59
- Lokalizacja: Borzymin
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
Jak pisalem: to sa drobne wpadki, czasem samemu ciezko znalezc powtorzenia lub drobne literowki (czasem zdarzaja sie takie, ze powstaje inny wyraz, zatem nam program nie podkresla bledu). Najbardziej mnie boli, gdy sa bledy ortograficzne, buzki oraz konstruowanie niezrozumialych zdan. Z tym ostatnim sam mam czasem problemy, u Ciebie wydaje mi sie to w porzadku, dosyc plynnie czytalo mi sie te recenzje.
Stare dobre gry: http://www.zagraj.republika.pl
- Axi0maT
- Sponsor
- Posty: 8543
- Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: F1 World Grand Prix
Moze dlatego ze ostatnio staram sie bardzo mocno ograniczyc ilosc tekstu... Jest bardzo trudno bo mam tendencje do opisywania wszystkiego, a do tego do makabryczna wrecz zdolnosc przelewania mysli na tekst... Po kilku mailach postanowilem opanowac sie i skracac ilosc tekstu do niezbednego minimumsetezer pisze:dosyc plynnie czytalo mi sie te recenzje.