Another World i pochodne

Awatar użytkownika
Mr Shadov
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 139
Rejestracja: 2006-04-01, 23:57
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Another World i pochodne

Post autor: Mr Shadov » 2006-05-21, 21:00

Wiem ze ta gra ukazala sie najpierw na amige ale ja gralem w wersje na genesisa. Osobiscie stawiam "Another World" (znane tez jako "out of this world") zaraz obok mgs, zeldy czy silenta. Jedan z tych gier ktora dala mi poczucie uczestnictwa w niezwyklej przygodzie. Zahipnotyzowala mnie bardziej niz stary Prince of Persia (ktorego moza uznac za prekursora tego typu gier). Ani pozniejszy "flashback" ani Abe, mimo ze to swietne gry, az tak mnie nie ruszyl.

byl jeszce sequel w ktory niestety nie gralem - "heart fo alien" na sega cd, jezeli sie nie myle.

macie jakies w spomnienia zwiazane z tym tytulem, lub podobnymi grami?

Edycja: "Another world" i pochodne... » "Another World i pochodne". [I.s.]
Ostatnio zmieniony 2007-08-21, 12:15 przez Mr Shadov, łącznie zmieniany 1 raz.
You can trip on my synthesizer
Electronic world for every boy and every girl

Gimiak
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2120
Rejestracja: 2005-12-18, 22:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Gimiak » 2006-05-21, 22:16

Ja dawno temu mialem Amige 600 i mialem w kolekcji ta gierke. Kupilem po przeczytaniu recenzji w gazecie Top Secret. Poczatkowy filmik ogladalismy w gronie znajomych z oczami przy telewizorze. To byly czasy ;)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Axi0maT » 2006-05-22, 07:59

W Another Worlda gralem na Amidze, a potem na PC. Gierka jest super!!! Jak pewnie wiekszosc pamieta to gra miala w pelni wektorowa grafike, a dzieki temu mozliwe jest jej skalowanie... Ostatnio na necie ukazala sie wiec retro edycja (chyba amatorsko przerobiona, bo nie wiem czy ktos to sprzedaje) gierka zajmuje 23 MB i wciaz wymiata (ten klimat czuja nawet mlodzi gracze), a do tego jest w mega Hi-res po prostu przepiekna, polecam.
Jakby ktos chcial grac w kontynuacje Another Worlda, to polecam rowniez Heart of Darkness (robili ci sami goscie), mimo ze bardzo przypomina flashback'a to jednak klimatycznie bardziej pod Another World'a - tyle ze grafika bardzo cukierkowa - mimo to polecam bo gra jest warta zarwania kilku nocy nad rozwiazywaniem zagadek (a stylem sa bardzo zblizone do tych z Another World)

Awatar użytkownika
Mr Shadov
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 139
Rejestracja: 2006-04-01, 23:57
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Mr Shadov » 2006-05-22, 22:10

W heart of darkness troche gralem. choc nigdy nie skonczylem:(
Masz moze linka do tego nowego another world? Chetnie sprawdze.

to co mi najbardziej w tej grze zapadlo w pamiec to diabelnie wysoki poziom trudnosci ( choc to i tak nic wporownaniu do ghost & goblins ). taki flashback byl latwiejaszy choc w obu pamietam ze zacielem sie na amen i nie wiedzialem co zrobic, az mi sie plakac chcialo :cry:
W koncu jakos przeszedlem ale i tak omal zalamania nerwowego nie przeszedlem:)

A gral ktos w fade to balck?
warto sobie nia zawracac glowe czy moze to crap?
You can trip on my synthesizer
Electronic world for every boy and every girl

Awatar użytkownika
froger3
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1471
Rejestracja: 2005-12-21, 00:33
Lokalizacja: 3 City / Toronto
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: froger3 » 2006-05-23, 09:57

AW i Flashback wspominam bardzo milo. Szczegolnie wersje na Amige(potem bylo PC).
Zagrac warto bo to mila wspominka starych czasow. Mlodsi gracze raczej nie zrozumieja tego typu gier(testowane na bracie i kolegach, ktorym kiedys pokazywalam AW).
Dla mnie AW i Flashback to relikt czasow(choc nie tak odleglych) kiedy gry robiono z pomyslem i pakowano w nie kilogramy miodnosci niczym w barylke miodu.

Q do tematu: Czy wydania konsolwe gier roznia sie od komputerowych?

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Axi0maT » 2006-05-23, 11:30

Nie przechodzilem tych gier na wszystkie platformy na ktore sie ukazaly, ale z tego co widzialem (troche sie gralo na SNESa i Sege.. i chyba nawet na Jaguar'ze... choc nie dam sobie nic uciac czy to byl Jaguar - po prostu juz nie pamietam) to faula jest raczej taka sama (rozklad lokacji rowniez). Roznice moga wynikac jedynie z roznic technicznych... wiadomo ze konsolka nie ma mocy obliczeniowej takiej jak komputer... poza tym jest roznica w rozdzielczosci, wyswietlanej palecie kolorow... moga byc wiec minimalnie roznice w obrazie, ale cala reszta jest taka sama - jesli jest inaczej to znaczy ze cos przeoczylem podczas grania.
Mr Shadov pisze: Masz moze linka do tego nowego another world? Chetnie sprawdze.
Linka nie podam bo gierke mam na twardzielu (przegralem od kuzyna ktory sciagna gre z torrenty.org) :roll:

Awatar użytkownika
Mr Shadov
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 139
Rejestracja: 2006-04-01, 23:57
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Mr Shadov » 2006-05-23, 22:25

Axi0maT pisze: Linka nie podam bo gierke mam na twardzielu (przegralem od kuzyna ktory sciagna gre z torrenty.org) :roll:
shit! to trudno sam poszukam
You can trip on my synthesizer
Electronic world for every boy and every girl

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Morden » 2006-10-06, 09:33

W Another World gram po dzis dzien. Ktos wpadl na genialny pomysl i wydal gre na Symbian'a. Symbian to system operacyjny obecny w wielu nowych telefonach komorkowych, ktorych nie bede tu wymienial.

Gre namierzylem w zeszlym roku i gram w nia regularnie w przerwach pomiedzy sesjami poswieconymi tytulom Infinite Dreams, ktore to bija u mnie rekordy popularnosci. N-Gage QD + Another World = Uzaleznienie.

Tu dodam, ze na Symbian'a wypuszczono port ScummVM, czyli emulatora silnika na ktorym powstaly przygodowki Lucas Arts. Sam & Max i Day of the Tentacle w komorce. Chwilami nie wiem w co grac.
Obrazek

Inlagd sill
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1384
Rejestracja: 2006-02-25, 07:56

Re: Another World i pochodne

Post autor: Inlagd sill » 2006-10-06, 10:53

Ktos wpadl na genialny pomysl i wydal gre na Symbian'a.
I nie tylko, bo autor Another World nie tylko popiera przenoszenie jego dziela na rozne platformy, ale sam nie rosci sobie oplat za prawa autorskie (wyjatkiem jest edycja kolekcjonerska dostepna zreszta na jego stronie).

I tak Another World wyglada wiec slicznie m.in. na GB Micro.
Dla bardziej wymagających: Serwis i forum Syzygia.pl

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Morden » 2006-10-06, 11:19

Warto wspomniec ze dzieki wsparciu ze strony autora, Another World jest rowniez emulowany na DreamCast i kilku innych, wspolczesnych platformach. Ta gra po dzis dzien daje rade, niezaleznie od tego na co ja wznawiaja.
Obrazek

Awatar użytkownika
froger3
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1471
Rejestracja: 2005-12-21, 00:33
Lokalizacja: 3 City / Toronto
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: froger3 » 2006-10-06, 21:00

A graficznie sie roznia te wersje? Sa moze jakies screeny z roznych portow? Przyznam szczerze ze na GBA czy NG trudno mi sobie wracajaca flaszke przypomniec..

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Morden » 2006-10-09, 08:11

Biorac pod uwage smiesznie niska rozdzielczosc w ktorej pracowal oryginal, porty z reguly wygladaja identycznie. Lacznie z tym na Symbian / N-Gage. Another World nie nalezal nigdy do gier, ktore w postaci portow cierpialy i musialy byc ciete by ruszyc na platformie docelowej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Axi0maT » 2006-10-12, 06:40

Grafika musi byc taka sama, bo grafika w Another World jest wektorowa, a wiec w pelni skalowalna.
Dla "niekumatych" - to jak by w Corelu minimalizowac obrazek wektorowy - dokladnosc zawsze jest taka sama, tylko przez wyswietlanie na ekranie moga pojawic sie drobne znieksztalcenia wynikajace ze zbyt niskiej rozdzielczosci.
Biorac pod uwage ze w pierwowzorze gra byla w rozdzialce chyba 320x200 i wygladala calkiem przyzwoicie to niewiele trzeba juz zmniejszyc aby wcisnac to do telefonu komorkowego (teraz cos w granicach 220x180 jest juz raczej standardem), ktory przeciez ma o wiele mniejszy wyswietlacz niz taki telewizor czy monitor - zbytnia roznica raczej nie bedzie wiec zauwazalna.

Morden
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1231
Rejestracja: 2006-08-11, 12:06
Lokalizacja: ŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡ŠŠŠ‡ƒƒƒ‡ƒŠƒƒƒŠŠƒ‡Š║║█│││█│║│││║║│█║
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: Morden » 2006-10-12, 08:13

Animacje flash rowniez byly by doskonalym przykladem wektorow, ale wiadomo ze jesli mamy do czynienia z rozdialkami wybitnie niskimi, wektor czy nie, port moze wygladac srednio. Na szczescie w przypadku wersji Symbia wsystko wyglada jak powinno.
Obrazek

Awatar użytkownika
mog123
'jeszcze jeden stopien i...'
'jeszcze jeden stopien i...'
Posty: 946
Rejestracja: 2006-08-13, 00:37
Kontakt:

Re: Another World i pochodne

Post autor: mog123 » 2006-10-12, 11:54

ku gwoli scislosci, standardem w telefonach jest 208x176 :P

ODPOWIEDZ