Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

ODPOWIEDZ
mca64
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 659
Rejestracja: 2010-02-06, 15:18

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: mca64 » 2011-07-20, 13:33

tomekm pisze:mca64, uprzejmie dziękuję za zaangażowanie, BTW: nie przeszkadza Ci rozciągnięty obrać (proporcje 16:9 ?

zdjęcia porównywałem w progsie graficznym, do idealnego porównania musiało by być sztuczne światło, stała ogniskowa aparatu, migawka, balans bieli z palca ustawiony i aparat na statywie w tym samym miejscu, do tego wykonana seria zdjęci (np w seri po 6-7 na sek.) i do prezentacji wybrana identyczna klatka :)


Widzę różnicę wynikającą z szumu który się pojawia na RF, po tych fotkach trudno ocenić, ale tak czy siak nie jest to obraz z CRT, coraz bardziej panowie się upewniam że tylko hardwerowe symulatory scineline i dobry upscaler żeby dobrze konsolka retro wyglądała na nowej generacji telewizorach LCD/Plasma.

A to spory wydatek 350 zł :/ i jeszcze nic pewnego - mam tutaj na myśli moje poprzednie posty z linkami do odpowiedniego hardware, szczególnie na wyróżnienie zasługuje SGL 3000 który powoduje siateczkowate obrazu ( w pełni regulowane) i tutaj wydatek nie jest wielki bo ~50$).



zobaczcie, takie ustrojstwo:
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com ... 508969.jpg

a takie efekty:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zPqwkREvKE

jak dla mnie rewelacja, właśnie o to chodzi w retro, mała rozdzielczość, każdy pixel ostry i widoczny. Co o tym sądzicie ? są chętni na wy-testowanie :P?
Nie gram na LCD. Najlepszy TV pod moje retro konsole, zwlaszcza N64 to polski Trilux 21 cali model tap 2133 TN (kineskop chcyba Phillipsa) chcyba z 1996 roku. Obraz jest niesamowity w porownaniu z innymi CRT, na ktorych sprawdzalem gry. Jeszcze ktos bedzie chcial sobie kupic TV pod konsole retro, to niech bierze tego triluxa, bo na prawde warto

SebeQ86
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 129
Rejestracja: 2011-01-02, 20:35
Lokalizacja: Słupsk

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: SebeQ86 » 2011-07-20, 13:50

Grałem długo na tym monitorze, posiada on wejscie A/V a jego cechą jest piekny obraz jak na swoje lata nie traci on kolorów, ani głębokości czerni (autentycznie).

Commodore MODEL 1702

Obrazek

Awatar użytkownika
tomekm
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 53
Rejestracja: 2011-07-17, 11:27
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: tomekm » 2011-07-21, 07:41

SebeQ86, hehe fajny monitorek, pamiętam że jak miałem 14 lat to kolega go miał, obraz był naprawdę fajny :)!

moje zapatrywania na retrogranie są następujące.
Uważam że poszukiwanie złotego środka i spowodowanie aby gry retro wyglądały RETRO na nowej klasy LCD, to wcale nie strata czasu:
po pierwsze pasjonuje mnie poszukiwanie takich rozwiązań i wcale nie uważam "żebym manewrował jak koń z pustym wozem"... hehe :)
po drugie uważam że niedługo się skończą telewizory CRT, wypalą się, zepsują - znikną - a konsole przetrwają - niezniszczalne stosunkowo łatwe do naprawienia, pyzatym wiiieeeele ludzi po prostu nie dopuszcza myśli że może postawić coś co zajmuje 1m2 ich cennej przestrzeni życiowej skoro maja alternatywę (trochę droższą) uzyskania tego samego :P ale koniec tłumaczenia się :D

temat ciągle badam, doprowadzę do skutku współpracę retrokonsoli (w moim wypadku N64) i LCD HD, aby wyświetlał obraz tak jak na CRT :D

dla ciekawych tematu polecam linki:
http://retrogaming.hazard-city.de/
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=33454
http://www.arcadeforge.de/?page_id=745

niedługo jadę na kawację - jak z nich wrócę to przysiądę ostro do tematu i jestem pewien że w tym roku jeszcze będę miał komplet do idealnego grania na LCD :D


P.S -> wg niektórych są to "kosmetyczne zmiany wymagające dużego nakładu finansowego" - nie zgadzam się z tym pierwszym, uważam że te zmiany są KOLOSALNE i niezbędne. Wszystko zależy od odczuć - moje są takie a nie inne, przy "obrazie" pracuje od małego i zwracam uwagę na każdy pixel, takie zboczenie zawodowe hehe :D
Pozdrawiam T.M

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: Axi0maT » 2011-07-21, 08:05

<ziewa>

Taa.. CRT znikna z dnia na dzien... Jasne. Jak juz znikna to do tego czasu LCD tez zostana wyparte przez inne technologie.

DizzyX
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1233
Rejestracja: 2009-09-15, 15:25
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: DizzyX » 2011-07-21, 09:28

tomekm pisze:przy "obrazie" pracuje od małego i zwracam uwagę na każdy pixel, takie zboczenie zawodowe hehe
To powinieneś wiedzieć, że najlepszą jakość obrazu w takim przypadku uzyskasz tylko i wyłącznie na wysokiej klasy telewizorze (a najlepiej - monitorze wysokiej klasy) CRT ;) U nas w pracowni reklamy do dziś stoją wysokiej klasy monitory Philipsa ;)

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: Axi0maT » 2011-07-21, 09:33

Wiesz DizzyX - wiele osob o tym nie wie. Ja tez do teraz jade na kineskopowcu przy swoim kompie. Praktycznie kazda szanujaca sie agencja reklamowa ma kineskopowe monitory. Nie tak dawno temu moj kumpel grafik kupil monitor kineskopowy Mitshubishi 19" za prawie 3 tysiaki. Jeden popukalby sie w glowe, ale wystarczy spojrzec na jego parametry zeby wiedziec ze to i tak okazja byla. LCD sux...

Baieros
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 2976
Rejestracja: 2010-07-10, 10:23
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: Baieros » 2011-07-21, 10:11

Samemu nie mam potrzeby kombinować z podpinaniem N64 czy innych konsolek pod nowsze technologie, ale chętnie zobaczę efekty lub ich brak u kolegi. Uwielbiam telewizorki CRT i wcale nie uważam, żeby zajmowały za dużo miejsca. Z monitorami już różnie, ale mam podpięty jeden crt i jeden LCD więc mogę swobodnie zmieniać obraz. Co do zniknięcia CRT to tak samo jak z konsolami da się w miarę łatwo i tanio wszystko naprawić. Jedynie kineskop nie jest do przeskoczenia, ale wtedy można kupić kolejny. Nowe TV CRT są jeszcze dostępne w sklepach na Węgrzech i jak dobrze pamiętam na Słowacji jeszcze rok temu w Tesco też były.

Awatar użytkownika
tomekm
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 53
Rejestracja: 2011-07-17, 11:27
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: tomekm » 2011-07-21, 11:59

DizzyX, doskonale o tym wiem, 10 lat pracowałem na monitorach firmy barco (~8k zł za monitor CRT !) aktualnie na cinema display do Apple (~4k zł) i świetnie go zastępuje, tak że granica między doskonałymi kolorami (bo tylko o gamucie barw możemy mówić - mając na uwadze CRT) się skończyła, monitory LCD w dzisiejszych czasach są w stanie spokojnie dorównywać CRT (ba, nawet konkurować, mniejsze wymiary, idealna geometria, paleta barw i brak przetworników AD-DA).

Ale chyba nie o tym chcieliśmy :)?

no więc doskonale sobie zdaję sprawę że najlepszy możliwy obraz (bez kombinacji) uzyskam stosując stary wielki, wg mnie brzydki, telewizor CRT :DDDDDDDDD

Ale mimo wszystko ze względu na design mojego pokoju dla grania i chęć złamania pewnej bariery, zastosuję telewizor LCD i zrobię wszystko aby w taki sposób potraktować sygnał analogowy z konsoli aby jak najwierniej został wyświetlony na LCD. Dziękuje i zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji.
Pozdrawiam T.M

Awatar użytkownika
tomekm
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 53
Rejestracja: 2011-07-17, 11:27
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: tomekm » 2011-07-21, 12:02

Baieros, nawet w pełnym możecie byłem w Auchan szukać telewizora, pojechałem z myślą że kupię, ładny nowy, nie zniszczony i obskubany :DDDDDD a;le jak zobaczyłem ich wymiar to mi sie odechciało, wygląd dosyć odpustowy, wielki nieproporcjonalny kloc :D i jeszcze te ceny ...450zl za ~17" :D sory ale wole tę kasę przeznaczyć na system elektroniczny który wyświetli taki sam (albo baaaardzo zbliżony) obraz na telewizorze nowej generacji, którym dysponuję na-szczęście.

Axi0maT, mylisz się, żadna porządna, szanująca się agencja reklamy nie ma już monitorów CRT (a te co je maja, maja wypalone kinskopy i nie skalibrowany sprzęt, przy materiałach post, typu BTL - same problemy hehe). Twoja wiedza w tym zakresie zatrzymała się jakieś 4 lata temu. (patrz monitory z matrycami IPS)
Pozdrawiam T.M

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: Axi0maT » 2011-07-21, 14:14

Ok, ok... Ty wiesz swoje, a ja swoje. Wez ty moze poczytaj co to jest to IPS, zamiast sie tym podniecac na zapas.

Powiedziales swoje geniuszu, to teraz czekamy na efekty tego twojego czarowania.

Awatar użytkownika
tomekm
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 53
Rejestracja: 2011-07-17, 11:27
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: tomekm » 2011-07-22, 11:25

czy ktoś używa XRGB3 upscalera ? (nie koniecznie z N64 - może znacie kogoś takiego ?)

dla zaciekawionych tematem zobaczcie jakie efekty można uzyskać:

http://shmups.system11.org/viewtopic.ph ... start=2640

(zobaczcie post SuperPang) i screeny z Mario 64 i Snowboard Kids.
http://i255.photobucket.com/albums/hh12 ... 010656.jpg
http://i255.photobucket.com/albums/hh12 ... 010682.jpg

a oto XRGB3
http://retrogaming.hazard-city.de/xrgb3_guide_front.jpg
http://retrogaming.hazard-city.de/xrgb3_guide_back.jpg


gość ma zmordowaną konsole - do XRGB3 wpuszcza sygnał RGB (ma wersje konsoli NTSC)
moja konsola to niestety PAL i gdyby nie ta niedogodność (brak możliwości wyciągnięcia sygnału RGB z konsoli PAL) to już by do mnie jechał XRGB3 :/ obraz jest niezwykły. Pełne retro na LCD.

Dlaczego pytam czy ktoś ma XRGB3 ? bo może mógł by wytestować co się dzieje z sygnałem z konsoli N64 w formie Composite (żółty RCA).

XRGB3 - posiada wejście RCA Composite i niby potrafi go przepuścić przez podobny tor co sygnał RGB, ale nigdzie nie mogę znaleźć efektów końcowych :/ (tak wiem że obraz będzie nieco gorszy ze względu na charakter wyj. Composite - pewne ograniczenia będę musiał zaakceptować)
Pozdrawiam T.M

Awatar użytkownika
Axi0maT
Sponsor
Sponsor
Posty: 8536
Rejestracja: 2006-01-12, 12:40
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: Axi0maT » 2011-07-22, 11:35

I to ma byc ta super jakosc na LCD? Buhahahahahaha, no to zes mnie teraz rozbawil do lez. Kup sobie CRT i przestan pitolic o tym gownie do LCD... to taka moja rada mala.

fixxxer1
'wieszcz narodowy'
'wieszcz narodowy'
Posty: 1242
Rejestracja: 2011-01-03, 14:14
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: fixxxer1 » 2011-07-22, 11:41

tomekm, co za problem kupić sobie konsolę w NTSC? Zapytaj Bono, ma pewnie tego pełno. I gry taniej z ebaya kupisz, zwłaszcza że dopiero zaczynasz zbierać.

mca64
'calkiem niezly gosc'
'calkiem niezly gosc'
Posty: 659
Rejestracja: 2010-02-06, 15:18

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: mca64 » 2011-07-22, 11:42

tomekm pisze:czy ktoś używa XRGB3 upscalera ? (nie koniecznie z N64 - może znacie kogoś takiego ?)

dla zaciekawionych tematem zobaczcie jakie efekty można uzyskać:

http://shmups.system11.org/viewtopic.ph ... start=2640

(zobaczcie post SuperPang) i screeny z Mario 64 i Snowboard Kids.
http://i255.photobucket.com/albums/hh12 ... 010656.jpg
http://i255.photobucket.com/albums/hh12 ... 010682.jpg

a oto XRGB3
http://retrogaming.hazard-city.de/xrgb3_guide_front.jpg
http://retrogaming.hazard-city.de/xrgb3_guide_back.jpg


gość ma zmordowaną konsole - do XRGB3 wpuszcza sygnał RGB (ma wersje konsoli NTSC)
moja konsola to niestety PAL i gdyby nie ta niedogodność (brak możliwości wyciągnięcia sygnału RGB z konsoli PAL) to już by do mnie jechał XRGB3 :/ obraz jest niezwykły. Pełne retro na LCD.

Dlaczego pytam czy ktoś ma XRGB3 ? bo może mógł by wytestować co się dzieje z sygnałem z konsoli N64 w formie Composite (żółty RCA).

XRGB3 - posiada wejście RCA Composite i niby potrafi go przepuścić przez podobny tor co sygnał RGB, ale nigdzie nie mogę znaleźć efektów końcowych :/ (tak wiem że obraz będzie nieco gorszy ze względu na charakter wyj. Composite - pewne ograniczenia będę musiał zaakceptować)
wyglada ciekawie ten sprzet, pewnie na kompozycie tez ladnie to bedzie wygladac. Co do RGB, to ostatnio nozka przy scalaku mi odpadla i teraz brakuje mi jednego koloru. Nie mam sprzetu, zeby to teraz naprawic, a naprawa bedzie drozsza niz kupno samej konsoli.

Jako ciekawostkie powiem, ze w kazdej palowskiej wersji n64 jest miejsce na podzespoly RGB, tylko niewiadomo jakie konkretnie byly planowane. Moze kiedys dojda do tego.

Awatar użytkownika
tomekm
'doskakuje do klawiatury'
'doskakuje do klawiatury'
Posty: 53
Rejestracja: 2011-07-17, 11:27
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Nintendo 64 do czego podłączyć :/? CRT, LCD, PROJEKTOR ?

Post autor: tomekm » 2011-07-22, 11:56

Axi0maT, nie kupie :D uparty jestem człowiek, zawsze dochodzę swojego hehe, starego wielkiego grata nie będę trzymał bo niemam gdzie :D a po za tym denerwował by mnie taki kloc :D - uszanuj to proszę.

fixxxer1, mam już 10 gier (kolejne 5 do mnie jedzie) @ PAL :D? poza tym łatwiej mi wyrwać gry PAL z allegro :) ale rozważam, rozważam zamianę wszystkiego na NTSC.

mca64, pewnie tak, taniej będzie kupić dawce ntsc i wymienić MB :)
no właśnie nie widzę nigdzie testów upscalerów na kompozycie - ciągle szukam, napisałem do ludzi co to mają, może się uda i dokonają testów + zrobią foto :)

Jak dla mnie obraz jaki daje XRGB-3 jest znakomity. posiada wszystkie cechy jakie oczekuje, ładnie przeskalowane pixele, scanlining, kilka trybów wyświetlania i co najważniejsze da się podpiąć do dowolnego urządzenia o dowolnej rozdziałce.
Upscaluje bez delayów - co bardzo ważne podczas szybkich gier.
No i przyda się na przyszłość, planuje również SNES'a i kilka gier które mi chodzą po głowie.
Pozdrawiam T.M

ODPOWIEDZ